صالحی نیا

تلاش شده است با صرفه‌جویی بیشتر در هزینه‎ ها و تأمین منابع مالی و استانی و بهینه‌سازی روش اجرای طرح‌های زیرساختی در شهرک‌ها، هزینه‌های تولیدکنندگان کاهش یافته و از فشار بیشتر به آنان جلوگیری شود.

به گزارش ایراسین، محسن صالحی نیا مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در گفتگو با ایراسین با اعلام اینکه نرخ حق انتفاع زمین در شهرک های صنعتی افزایش بسیار کمی داشته است گفت: بخشی از هزینه‌های مرتبط با شهرک‌های صنعتی از منابع و اعتبارات عمرانی ملی و استانی و بخشی دیگر از محل واگذاری زمین تأمین می‌شود.

صالحی نیا گفت: هرچند هزینه‌های مرتبط با عملیات عمرانی در شهرک‌ های صنعتی کشور افزایش یافته، اما نرخ حق انتفاع زمین در شهرک‌ها متناسب با هزینه‌ها، افزایش نداشته است.

وی در ادامه افزود: تأکید وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز این است که نباید معادل افزایش هزینه‌های تأمین زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی به نرخ حق انتفاع زمین افزوده شود.

صالحی نیا در تشریح عملکرد این سازمان در گسترش اشتغال مستقیم در کشور گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن هم‌اینک با دارا بودن ۴۹۹ شهرک و ۳۱۹ ناحیه صنعتی و ۳ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۶۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فنآوری، ۳۷ مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فنآوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، ۸۱ هزار و ۳۳ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۴ هزار و ۸۹۹ واحد صنعتی و ۲ هزار و ۹۸۷ واحد کارگاهی، موجبات اشتغال مستقیم ۹۰۴ هزار و ۵۳۷ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: تلاش شده است با صرفه‌جویی بیشتر در هزینه‎ها و تأمین منابع مالی و استانی و بهینه‌سازی روش اجرای طرح‌های زیرساختی در شهرک‌ها، هزینه‌های تولیدکنندگان کاهش یافته و از فشار بیشتر به آنان جلوگیری شود.

انتها/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =