• ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
  • کد خبر: 50955
  • readingTime: ۱ دقیقه
زندانی

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر صحبت‌های رئیس قوه قضاییه مبنی بر اینکه مرخصی دادن به زندانیان سارق ظلم به مردم است، گفت: در فرصت ایام عید نوروز که مردم می‌خواهند آرامشی داشته باشند یا منزل خود را برای مسافرت یا دید و بازدید ترک کنند، نباید به سارقان و به‌ویژه سارقان حرفه‌ای مرخصی داده و موجب صلب آسایش مردم شویم.

به گزارش ایراسین، موسی غضنفرآبادی، نماینده مردم بم و رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی ضمن استقبال از بیانات رئیس دستگاه قضا مبنی بر اینکه «مرخصی‌های ایام عید زندانیان به هیچ‌وجه نباید شامل حال زندانیان و محکومانی مانند سارقان و دزدان شود که بیرون آمدن آن‌ها از زندان سبب برهم خوردن امنیت فیزیکی، روانی و مالی شهروندان می‌شود»، اظهار کرد: نکته‌ای که رئیس قوه قضائیه اشاره کرد، نکته دقیقی است و نباید به سارقان و به ویژه سارقان حرفه‌ای مرخصی داده شود، زیرا در فرصت ایام عید نوروز که بعضاً مردم می‌خواهند آرامشی داشته باشند یا منزل خود را برای مسافرت یا دید و بازدید ترک کنند، دغدغه‌شان کمتر شود، حضور این افراد در جامعه موجب صلب آسایش مردم است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس همچنین با اشاره به صحبت‌های رئیس قوه قضائیه مبنی بر دقت بیشتر در مرخصی دادن به زندانیان معتادی که آزادی آنان موجب آسیب به خود، خانواده ایشان و جامعه است، گفت: تنها سارقان هم نیستند که در این دسته افراد قرار می‌گیرند، بلکه برخی زندانیان درگیر اعتیاد که موجب آزار و اذیت خانواده‌ها می‌شوند هم نباید در این ایام به مرخصی بیایند؛ مگر مواردی که ترک کرده و آسیبی برای کسی ندارند، درغیر این صورت هم خود و هم خانواده‌هایشان آسیب می‌بینند.

غضنفرآبادی با تاکید بر اینکه این نکته رئیس دستگاه قضا هم یک منشأ علمی دارد که به صورت تجربه ثابت شده است و هم نکته دقیق، عقلانی و قابل قبولی است.

به گزارش خانه ملت، رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس در پایان تصریح کرد: زندانیان جرایم غیرعمد در اولویت بخشش و مرخصی هستند. همچنین زندانیانی که به دلیل بدهی مالی در زندان هستند و زندانیانی که با مرخصی می‌توانند مشکل خود را حل کنند می‌توانند در اولویت این قبیل مرخصی‌ها باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =