رئیسی

رئیس جمهور برای بازدید میدانی از وضعیت سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان از فرودگاه کنارک وارد این استان شد.

به گزارش ایراسین، آیت الله سیدابراهیم رئیسی امروز عازم سیستان و بلوچستان شد تا از نزدیک وضعیت امداد رسانی و کمک به مردم این استان را پیگیری و دستورات لازم برای رفع مشکلات مردم را صادر کند.

در پی تشدید سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان و وقوع سیلاب‌ها، خسارت‌هایی به بخش‌های زیرساختی این استان وارد و موجب مسدود شدن راه‌ها و ورود سیلاب به خانه‌های مسکونی شد.

پیش از این وزرای کشور، نیرو، جهاد کشاورزی و همچنین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، رئیس مرکز امداد هوایی جمعیت هلال احمر و برخی دیگر از مسئولان کشوری و لشکری برای پیگیری وضعیت مردم راهی سیستان و بلوچستان شده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی روز سه شنبه با اشاره به وقوع سیل در بخش‌های جنوبی استان سیستان و بلوچستان و خسارت‌های وارد شده به مردم، تاکید کردند: کمک‌ها و امدادهایی که از طرف بخش‌های دولتی و غیر دولتی در حال انجام است، باید ادامه پیدا کند و کسانی هم که توانایی ورود به امداد و کمک را دارند، برای کمک‌رسانی وارد شوند.

باران‌های سیل‌آسایی که از روز یکشنبه ۶ اسفند تا پنجشنبه دهم اسفند ۱۴۰۲ جنوب سیستان و بلوچستان را فرا گرفت، به بخش‌های مختلف زیرساختی و کشاورزی این استان خسارت‌های زیادی وارد کرد.

همه نیروهای خدماتی و امداد رسانی بسیج شدند تا جلوی خسارت‌های احتمالی به جنوب استان را بگیرند اما با توجه به شدت بارش‌ها، سیلاب به وقوع پیوست و با وجود تلاش‌های فراوان جنوب استان متحمل خسارت‌های زیادی در بخش‌های مختلف شد.

در این مدت یک‌هزار و ۹۴۷ روستای سیستان و بلوچستان تحت تأثیر سیلاب قرار گرفت و واحدهای مسکونی زیادی بر اثر جاری شدن سیلاب آسیب کلی و جزئی دیدند.

همچنین چهار سد شامل سدهای مخزنی پیشین در شهرستان سرباز با حجم ۱۷۵ میلیون متر مکعب، سد زیردان در منطقه دشتیاری چابهار با حجم مخزن ۲۰۷ میلیون متر مکعب سد شیء کلک در شهرستان چابهار با حجم ۱۰ میلیون متر مکعب و سد خیرآباد نیکشهر با حجم ۲۷ میلیون مترمکعب آبگیری و سرریز شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =