معدن

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به حادثه رانندگی و مصدومیت ۱۳ کارگر معدن بخش خصوصی در بافت گفت: بررسی‌های میدانی بازرس کار اداره این شهرستان نشان از آن دارد که نواقص اعلامی (نحوه ایاب و ذهاب کارگران)، از سوی کارفرما مورد توجه قرار نگرفته و رفع نشده است که به استناد مفاد قانونی، کارفرما به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

به گزارش ایراسین و به نقل از ایرنا، واژگونی وانت نیسان حامل ۱۳ کارگر معدن کرومیت حوالی منطقه گدار سبز روستای کوشک در شهرستان بافت و مصدومیت این افراد طی سه روز گذشته در حالی خبرساز بود که عده‌ای علت وقوع چنین حوادثی، آن هم در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور که امکان رصد پلیس راهنمایی در آنها وجود ندارد را متوجه مدیران معدن می‌دانند.

بعد از این حادثه مشخص شد که کارگران معدن هرروز پشت وانت به معدن و محل سکونت انتقال می‌یابند و نکته قابل تأمل اینکه مدیران معدن می‌گویند هرسال همین بوده و چون منطقه کوهستانی است، راه دیگری وجود ندارد.

مجتبی مصباح افزود: معدن کرومیت گدار سبز بافت از جمله معادن خصوصی این شهرستان است که تعداد ۶۰ کارگر و بیشتر از بومیان منطقه در آن شاغل هستند و در روستاهای اطراف نیز سکونت دارند.

وی خاطرنشان کرد: اتفاق رخ داده برای کارگران، خارج از محدوده کارگاهی بوده و حادثه ناشی از کار محسوب نمی‌شود، بلکه حادثه ترافیکی است؛ ضمن اینکه در خصوص ایاب و ذهاب کارگران با وانت نیسان به محیط معدن و سایر اصول ایمنی در محیط معدن، به کارفرما تذکرات لازم داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اظهار داشت: مستندات تذکرات داده شده به کارفرما، صدور ابلاغیه‌های متعدد رفع نقص این اداره در شهرستان بافت برای این کارفرما است.

وی تاکید کرد: در عین حال بررسی‌های میدانی بازرس کار اداره شهرستان بافت نشان از آن دارد که نواقص اعلامی، از سوی کارفرما مورد توجه قرار نگرفته و رفع نشده است که به استناد مفاد قانونی کارفرما به مراجع قضائی معرفی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =