مدیرکل حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از بهره برداری کامل سامانه جامع حمل و نقل بین المللی در بخش کالا و مسافر در بهمن ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایراسین و به نقل از ایرنا، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی این سازمان گفت: به‌منظور مدیریت تردد در مرزهای جاده‌ای کشور و صدور یکپارچه اسناد حمل ونقل جاده‌ای، بهره برداری آزمایشی از سامانه جامع حمل و نقل بین‌المللی از تاریخ ۵ تیر ماه سال جاری در بخش صدور راه نامه و مدیریت و کنترل تردد از مرزهای جاده‌ای آغاز شد و با تکمیل تدریجی سایر بخش‌ها از جمله بخش مسافری و تبادل اطلاعات با سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها در بهمن ماه سال جاری به بهره برداری کامل رسید.

وی افزود: در سامانه جامع حمل و نقل بین‌المللی تمام سفرهای بخش حمل‌ونقل بین‌المللی توسط شرکت‌های مسافری و باری از طریق سامانه جامع حمل و نقل بین‌المللی ثبت می‌شود.

هدایتی با بیان اینکه امکان ثبت سفر و دریافت کد قبل از ورود ناوگان به پایانه مرزی فراهم شده‌است، افزود: شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی با برنامه‌ریزی مناسب و در هنگام آغاز سفر و قبل از رسیدن ناوگان به پایانه‌های مرزی نسبت به ثبت سفر و اخذ کد رهگیری در سامانه اقدام کرده و بر اساس کد صادر شده تشریفات مرزی نیز انجام‌می‌شود.

وی کاهش توقف ناوگان در پایانه‌های مرزی، تسریع در تشریفات مرزی و همچنین پیش بینی ترافیک ناوگان در مرز و افزایش نظارت شرکت‌ها بر ناوگان تحت پوشش و امکان ایجاد سامانه نوبت دهی در پارکینگ‌های مجاور پایانه‌های مرزی بر اساس اطلاعات اخذ شده از سامانه جامع را را از مهم‌ترین محسنات این سامانه برشمرد و افزود: پس از ورود ناوگان به محوطه مبادی مرزی، با ارائه کد سفر به نمایندگان سازمان راهداری در پایانه‌های مرزی، کلیه تشریفات ناوگان بین‌المللی در کمترین زمان ممکن صورت می‌پذیرد.

هدایتی گفت: با راه اندازی این سامانه امکان تبادل اطلاعات با سامانه‌های داخلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سایر ارگان‌ها مانند سامانه‌های گمرک، بیمه مرکزی، کانون جهانگردی، شرکت نفت و… فراهم شده‌است و کلیه مجوزهای مورد نیاز برای ناوگان نیز به‌صورت متمرکز از طریق همین سامانه جامع صورت می‌پذیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =