انتخابات

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: برای نخستین بار در تاریخ برگزاری انتخابات امکان استفاده داوطلبان از امکانات دولتی برای تبلیغات فراهم شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مهدی سلیمانی دوشنبه ۲۳ بهمن ماه در نشست خبری که به مناسبت برگزاری انتخابات برگزار شد، با اشاره به نوآوری‌ها در قانون انتخابات در سال جاری اظهار کرد: برای نخستین بار پیش ثبت‌نام کاندیداها انجام شد که با استقبال بی نظیری رو به رو بودیم که این امر منجر به افزایش ۱۸۰ درصدی ثبت‌نام داوطلبان برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.

وی با بیان اینکه دیگر تغییر اعمال شده در قانون انتخابات فراهم کردن امکان استفاده داوطلبان از امکانات دولتی برای انجام تبلیغات است، ادامه داد: باید توجه داشت که در این زمینه در استان اصفهان یک هزار و ۴۰۰ مکان برای این امر در نظر گرفته شده و شورای نظارت در خصوص در اختیار قراردادن این فضاها به داوطلبان تصمیم گیری می‌کند تا عدالت رعایت شود.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه برای برگزاری انتخابات از ۱۹ فروردین در استانداری اصفهان برنامه‌ریزی‌های لازم و حتی جلوتر از آغاز رسمی فعالیت‌های انتخاباتی توسط وزارت کشور در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: جلسات ستاد انتخابات به صورت مستمر تشکیل می‌شود و هفت کمیته تخصصی مالی و پشتیبانی، حراست و انتظامات، اطلاع‌رسانی، حقوقی، فناوری اطلاعات، آموزش و امنیتی فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند.

وی تعداد حوزه‌های انتخابیه اصفهان را ۱۶ حوزه اعلام کرد و گفت: ۱۵ حوزه انتخابیه جغرافیایی است و یک حوزه نیز انتخاباتی نیز مربوط به ارامنه است.

سلیمانی با اشاره به ثبت‌نام یک هزار و ۷۶۸ نفر برای حضور در انتخابات به عنوان داوطلب افزود: از این تعداد برخی افراد انصراف دادند، برخی به دلیل نقص مدارک رد صلاحیت شدند و صلاحیت تعدادی نیز احراز نشد و اعتراضی نیز نداشتند.

هنوز تکلیف ۷ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در اصفهان مشخص نیست

وی تاکید کرد: هنوز تکلیف هفت نفر از داوطلبان مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان مشخص نشده و شورای نگهبان تا روز ۲۵ بهمن امکان اظهار نظر در این زمینه را دارد.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان در خصوص انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: ۳۷ نفر از استان اصفهان برای این انتخابات ثبت‌نام کردند که از سوی فقها ۱۳ نفر تأیید صلاحیت شدند ودر نهایت با تغییر حوزه انتخاباتی ۲ نفر از این تعداد، ۱۱ نفر در این دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر برای انتخاب ۵ نماینده اصفهان رقابت می‌کنند.

وی آغاز زمان انتخابات مجلس خبرگان رهبری را از ۲۵ بهمن و داوطلبان مجلس شورای اسلامی را ۳ اسفند اعلام کرد و گفت: داوطلبان مجلس خبرگان ۱۵ روز و داوطلبان مجلس ۷ روز امکان تبلیغات دارند.

سلیمانی با بیان اینکه در حوزه ستادهای انتخاباتی امسال شفافیت بیشتری انجام می‌شود، افزود: هر کدام از کاندیداها می‌توانند نماینده خود در هر شهرستان را به فرمانداری‌ها برای حضور در شعب اخذ معرفی کنند، ضمن اینکه در فضای مجازی نیز امکان فعالیت و ایجاد تارگت را دارند، البته باید توجه داشت که حضور نماینده کاندیداها به لحاظ کمبود فضا با توافق آنها تقسیم بندی خواهد شد.

وی با بیان اینکه فعالیت در خارج از زمان تبلیغات و استفاده از اماکن دولتی که خارج از یک هزار و ۴۰۰ معرفی شده، نصب تبلیغات بر روی تابلوها و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، درج تاریخ چاپ بر روی بنرها و … از ممنوعیات در نظر گرفته شده برای تبلیغات کاندیداها است، اضافه کرد: اجرای قانون شفافیت مالی برگزاری انتخابات امسال اجرا می‌شود و همه هزینه‌ها در سامانه‌ای که از سوی وزارت کشور اعلام می‌شود درج خواهد شد و سقفی برای این هزینه کرد در نظر گرفته شده است.

سلیمانی گفت: همه پرداختی‌ها باید از درگاه‌های بانکی باشد، واحدهای صنعتی امکان حمایت از داوطلبان را ندارند و تنها احزاب امکان حمایت مالی از داوطلبان را دارند، همچنین داوطلبان نمی‌توانند از افراد غیر ایرانی و افراد دارای سابقه کیفری و پرونده قضائی امکان حمایت مالی از داوطلبان را ندارند.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان ۱۵ شبکه انتخاباتی راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: روزانه امکان معرفی ۷۲ داوطلب را داریم، که البته تعدادی از داوطلبان در این زمینه اعلام آمادگی نداشتند، همچنین مناظره بین داوطلبان را در استان داریم که تاکنون حدود ۳۰۰ نفر اعلام همکاری کردند و در هر مناظره امکان برگزاری مناظره بین دو تا هشت نفر وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =