• ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
  • کد خبر: 49502
  • readingTime: ۱ دقیقه
اردن - قطر

تیم ملی قطر با پیروزی ۳ بر یک در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ مقابل اردن، جام را در خانه نگه داشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم‌های ملی قطر و اردن در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در ورزشگاه لوسیل به مصاف هم رفتند که این دیدار با درخشش اکرم عفیف با نتیجه ۳-۱ به سود قطر به پایان رسید و عنابی‌ها قهرمان جام ملت‌های این دوره شدند.

قطر در نیمه نخست روی حرکت انفرادی اکرم عفیف صاحب ضربه پنالتی شدند و ستاره قطری خودش پشت توپ ایستاد و در دقیقه ۲۲ گل اول عنابی‌ها را وارد دروازه اردن کرد تا بازی در نیمه اول به سود قطری‌ها تمام شود.

در نیمه دوم اردنی‌ها که برای جبران گل خورده به میدان آمده بودند موفق شدند و یزان النعیمات در دقیقه ۶۷ روی ارسال هم‌تیمی خود به زیبایی گل تساوی را مقابل قطر به ثمر رساند. بعد از گل تساوی قطری‌ها دوباره صاحب ضربه پنالتی شدند و این بار هم عفیف در دقیقه ۷۶ پشت توپ ایستاد و موفق به دبل گلزنی در فینال شد. در حالی که بازی به لحظات پایانی نزدیک شده بود قطری‌ها با اعلام کمک داور ویدئویی صاحب سومین ضربه پنالتی شدند و این بار هم اکرم عفیف در دقیقه ۵+۹۰ موفق به هت‌تریک شد تا قطر به پیروزی برسد.

اکرم عفیف با ۳ گلی که در فینال به ثمر رساند با ۸ گل آقای گل جام ملت‌های آسیا شد.

قطر که دوره قبل در امارات جام را بالای سر برده بود، برای دومین دوره متوالی این مرتبه در خانه قهرمانی را جشن گرفت. از حیث تعداد قهرمانی هم قطر به کره‌جنوبی رسید.

جام در قطر ماند/ دومین قهرمانی متوالی عنابی‌ها در جام ملت‌های آسیا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =