محمدجواد براتی

انقلاب اسلامی ایران، بزرگ‌ترین جنبش و حرکت تاریخی ملت ایران، نمادی از کمال‌گرایی و تعالی‌یابی بر مبنای انسانیت و سلوک دینی بود که نظام پادشاهی وابسته به‌نظام سلطه را به نظامی مردم‌سالار و دین‌محور با تکیه بر عقلانیت تغییر داد و ایران را به کشوری بالنده، متعالی، مقتدر و مدافع آزادی و حق‌خواهی تبدیل کرد.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین، جنبش عظیم مردمی ملت ایران علیه نظامی ظالم و وابسته در شرایطی شکل گرفت که خواسته ملت ایران از سال‌ها قبل، همواره استقلال، آزادی و عدالت بود و برای تحقق این شعار، تغییر جهان‌بینی حاکمیتی و عدم وابستگی به قدرت‌های سیاسی شرق و غرب، پشتوانه‌ای قدرتمند از آرمان‌ها و عقاید دینی داشت و همین پشتوانه و همچنین باور به اصلاح، مطالبه به‌حق مردم را به انقلابی تحول‌گرا در منطقه مبدل ساخت.

مسیر مردمی و خودخواسته نظام اسلامی ایران پس از چهل‌وپنج سال، به بلوغ، تکامل، قوام و دوامی موزون رسیده و همچون جنبشی آزادی‌بخش، به الگویی برای سایر ملل مظلوم و مستضعف جهان تبدیل شده و نگرش و بینش بسیاری از سیاست‌مداران، حکمرانان و مردم را به مسیر انقیاد در برابر خواست و اراده ملت سوق داده است.

مسیر پرفرازونشیب نظام اسلامی ایران از همان ابتدای شکل‌گیری، مخالفان بسیاری در نظام سلطه جهانی داشت و ابرقدرت‌ها و مخالفین مصالح و منافع ملت ایران از هیچ کوششی برای ممانعت و مخالفت با جریان حق‌خواهی و عزت‌طلبی ایرانیان فروگذار نکردند و با جنگ تحمیلی هشت‌ساله، تجاوز به خاک وطن، تحریم و اعمال محدودیت‌های متعدد به ایران اسلامی کوشیدند مسیر انقلاب را منحرف سازند؛ با وجود این، نظام اسلامی همچنان استوار، مقتدر و بالنده، با مسیر متعالی خود ادامه می‌دهد.

عملکرد نظام اسلامی در این چهل‌وپنج سال مقاومت و مجاهدت، مملو از جان‌فشانی‌ها و فداکاری‌های مجاهدانی است که در صحنه‌های مختلف، خدمت به وطن را به رفاه و آسایش دنیا ترجیح دادند و در جبهه‌های جنگ و جبهه‌های خدمت در صنعت و اقتصاد، شگفتی آفریدند و نظام اسلامی را تثبیت کردند.

برنده میدان نبرد ملت ایران با نظام جهانی و ابرقدرت‌های جبار، در تمامی میدان‌های نظامی، فرهنگی، تولیدی و صنعتی، ملت ایران بود که اراده آهنین و عزمی راسخ برای ساخت ایران داشت و برای تحقق استقلال و خودکفایی خود حماسه آفرید. شواهد و آمارها گواه آن است که ملت ایران راه خود را به‌درستی پیموده و پایداری بر مفاهیم والای آزادی و استقلال در کنار تحول و توسعه در عرصه‌های مختلف نشان‌دهنده توفیق نظام اسلامی ایران در این راه پرفرازونشیب است.

تنها اشاره به توفیقات حاصل‌شده در صنعت فولاد در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نشانی روشن از موفقیت‌های ارزشمند در این دوره است؛ افتخاراتی که تنها متأثر از خودباوری و اعتماد به باور ملی و توان متخصصان و نیروهای داخلی است و علاوه بر شکوفایی کشور در عرصه‌های دانش، اقتصاد، صنعت، اشتغال و تولید، ایران را در زمره ده کشور برتر تولیدکننده فولاد در جهان قرار داده است.

این توفیقات در شرایطی حاصل شده که صنعت فولاد کشور آماج بیشترین تحریم‌ها، فشارها و جنگ‌های سایبری بوده و با وجود تمام این‌ها، به‌عنوان صنعتی پویا و بالنده و خوداتکا، مسیر خودکفایی و رشد و توسعه اقتصادی را طی نموده و الگویی روشن را فراروی توسعه کشور قرار داده است.

شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان مولود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، قدرت نوظهوری در توسعه صنعتی ایران است که با اتکا به توان نیروهای جهادگر و صنعتگر داخلی، دستاوردهای بسیاری در زمینه خلق دانش و ثروت داشته و همه این افتخارات را متأثر از مقاومت، مجاهدت و پایداری بر آرمان استقلال‌خواهی و آزادی‌خواهی ملت می‌داند. این شرکت با الهام از هزاران شهید و خیل عظیم ایثارگران این انقلاب، خود را وامدار این راه عزت‌مدارانه می‌داند. فولاد مبارکه همچنان با عزت و حکمت، به دنبال تأمین مصالح نظام و امت اسلامی و خلق آینده‌ای بهتر برای فردفرد ایرانیان است و با جسارت و جدیت، دست‌یابی به تعالی ایران را متعهدانه دنبال می‌کند.

محمدجواد براتی

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =