اردن - کره‌جنوبی

با حذف تیم ملی کره جنوبی در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جام ملت‌های آسیا مقابل اردن، برای چهارمین بار در تاریخ این رقابت‌ها شاهد یک فینال تمام غربی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در نخستین دیدار مرحله نیمه‌نهایی هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، تیم فوتبال اردن موفق شد با شکست ۲ بر صفر کره جنوبی، نخستین فینالیست این مسابقات لقب بگیرد تا دومینوی شگفتی‌ها در قطر تکمیل شود.

بدین ترتیب با توجه به رویارویی ایران و قطر در دیگر دیدار این مرحله از حالا باید در انتظار یک فینال تمام غربی باشیم، جایی که یک تیم از میان یوزه‌ای پارسی و شیرهای بنفش، به مصاف تیم ملی اردن خواهد رفت.

در ۱۷ دوره گذشته مسابقات جام ملت‌های آسیا تنها ۳ بار شاهد برگزاری دیدار نهایی بدون حضور یک تیم از شرق آسیا بودیم؛ نخستین بار در سال ۱۹۷۶ تیم‌های ملی ایران و کویت به بازی پایانی راه یافتند که تیم ملی کشورمان موفق شد در ورزشگاه آزادی با تک گل علی پروین از سد کویت عبور کرده و برای سومین دوره پیاپی و البته آخرین بار جام قهرمانی را از آن خود کند.

قاره آسیا برای تماشای یک فینال تمام غربی دیگر باید ۲۰ سال منتظر می‌ماند تا در سال ۱۹۹۶ شاهد تقابل امارات و عربستان در ورزشگاه زائد شهر ابوظبی باشد؛ دیداری که در نهایت با شکست میزبان در ضربات پنالتی و سومین قهرمانی عربستانی‌ها به پایان رسید.

سومین رویارویی ۲ تیم از غرب آسیا در فینال جام ملت‌ها به سال ۲۰۰۷ مروبط می‌شود که عراق موفق شد برای اولین و آخرین بار در تاریخ خود فاتح این جام شود؛ آن‌ها در ورزشگاه گلو را بونگ کارنو شهر جاکارتا با یک گل بر عربستان غلبه کردند.

و حالا پس از ۱۶ سال باید دید از میان ایران، قطر و اردن، کدام نماینده غرب آسیا جام هجدهم را به خانه خواهد برد.

برای چهارمین بار رخ خواهد داد؛ غیبت شرقی‌ها در فینال آسیا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =