رهبر

رهبر معظم انقلاب در آستانه برگزاری انتخابات خواص را مورد خطاب قرار دادند و وظایف آنها و برنامه‌های دشمن برای خدشه‌دار کردن حضور حداکثری در این رویداد مهم را گوشزد کردند و هشدار دادند که تعلل و تردید خواص در این نقش آفرینی ضربه‌های سنگین تاریخی به ملت وارد می‌کند.

به گزارش ایراسین و به نقل از ایلنا، رهبر معظم انقلاب همزمان با دهه فجر و در آستانه فرارسیدن سالروز بیعت تاریخی جمعی از همافران با حضرت امام خمینی (ره) در ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷، به رسم هر سال با جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حسینیه امام خمینی (ره) دیدار کردند.

این دیدار به دلیل اینکه در آستانه ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری قرار داریم از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

امام خمینی (ره) در ۲۵ خرداد ۱۳۵۸ در جمع کارکنان نیروی هوایی برای نخستین بار جمله معروف میزان، رأی ملت است را بیان کردند و از آن به بعد بود که همواره طی سال‌های مختلف، رهبر معظم انقلاب و دولتمردان بر حضور پرشور مردم در انتخابات تاکید کرده‌اند، البته آنچه که در این میان بیشتر از هر چیزی به چشم می‌خورد، روشنگری و آگاه سازی افکار عمومی توسط افرادی است که رهبر انقلاب در سخنان روز گذشته از آنان با عنوان "خواص" نام بردند.

«شتاب‌دهنده، انسان‌های با فکر، با شناخت و با تشخیص، نقش‌آفرین در انتخابات و بیدارکننده ملت‌ها» برخی از عباراتی است که رهبر انقلاب برای خواص به کار بردند و ضمن مرور وظایف آنها در عرصه‌های مختلف به ویژه انتخابات پیش رو، از آنان خواستند تا مکر و حیله معاندان را جدی بگیرند و در دام فریب آنان گرفتار نشوند.

در سخنان رهبر انقلاب «دانشگاهیان، دانشجویان، سیاسیون، روحانیون، بازاریان، مطبوعاتی‌ها، نظامیان» و هر قشر دیگر که با فهم مسائل و شناخت جبهه‌بندی دوست و دشمن عمل می‌کند، مورد خطاب قرار گرفتند و ایشان، آنها را جزو خواص به شمار آوردند چراکه هر یک از این طیف‌ها می‌توانند با آگاهی از فضای فکری، خواسته‌ها و مطالبات در لایه‌های مختلف جامعه، نسبت به شرایط موجود و هر آنچه که به واسطه تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان موجب برخی مسائل در کشور شده است، به روشنگری بپردازند.

حرکت‌های بزرگ اجتماعی با مشارکت اجتماعی گره خورده است و به طور قطع هر حرکتی برای اینکه به نتیجه مطلوب برسد نیازمند توجه حداکثری است، حال باید دید این مهم چگونه محقق خواهد شد، مسأله‌ای که رهبری بخش زیادی از سخنان شأن در جمع فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش را به این موضوع اختصاص دادند تا تلنگری باشد برای آنان که به دلیل چرب و شیرین دنیا خود را کنار کشیده‌اند و با افرادی که در صدد کم رنگ کردن انتخابات هستند، همراهی می‌کنند.

برای نقش آفرینی مردم در حرکت بزرگ و مهمی چون انتخابات که زیر ذره بین دشمنان قرار دارد نیاز به هدایتگرانی است تا به صورت هدفمند و در راستای منافع ملی و خارج از فضای فکری عده‌ای که در صدد ضربه زدن به پایه‌های نظام هستند، وارد عمل شوند و بدانند که اگر کشتی سوراخ شود، همگان غرق خواهند شد و ضربه‌ای که رهبر انقلاب از آن به عنوان "ضربه تاریخی" نام بردند، گریبان همه را خواهد گرفت.

اکنون که دشمن از هر حربه‌ای برای کُند کردن چرخ‌های پیشرفت و حرکت رو به جلو استفاده می‌کند لازم است تا خواص در هر قشر، گروه، جناح و عرصه‌ای که حضور دارند وارد میدان شوند و مدیریت آگاه سازی افکار عمومی را در دست بگیرند تا راه نفوذ دشمنان بسته شود.

رهبر انقلاب این مساله را هم به خواص گوشزد کردند که حرکت‌های اجتماعی - به طور خاص انتخابات - گاه دچار توقف، کُند شدن و به عقب برگشتن، می‌شود و اگر اینگونه حرکت‌ها در هر عرصه‌ای بخواهد ادامه پیدا کند، باید شتاب بگیرد که لازمه این امر، وجود افراد صاحب نظر، متخصص، کارشناس و توانمند در رصد اخبار و وقایع صحیح است تا شرایط موجود را به درستی تحلیل کرده و داده‌ها و اطلاعات صحیح در اختیار مردم دهند تا در نهایت آنها بتوانند با آگاهی کامل در تعیین سرنوشت خود مشارکت کنند و افرادی اصلح وارد عرصه‌های مهم کشورداری شوند.

خواص باید پیشرفت‌ها، امکانات و دستاوردهای کشورمان که نتیجه بیش از ۴۵ سال تلاش بسیاری از دانشمندان، متخصصان و قشرهای مختلف مردم و حاصل خون شهیدان است را برای مردم بازگو کنند تا در نهایت اگر بخواهند تصمیمی برای مشارکت در حرکت‌های بزرگ اجتماعی همچون انتخابات بگیرند، روشنگرانه و آگاهانه باشد و بدانند نه آن خارج نشینان که هر یک به دنبال رسیدن به زیاده خواهی و منافع شخصی خود هستند و نه کسانی که در داخل کشور با دشمنان همراهی می‌کنند؛ هیچیک قادر نیستند ایرانی بسازند، آباد، سربلند، آزاد و مقتدر. بلکه این اهداف مهم صرفاً به دست همین مردم محقق خواهد شد.

در کشوری که مردم آن با تشخیص عمل می‌کنند، جبهه‌بندی، دوست و دشمن را می‌شناسند، خواص وظیفه سنگینی بر عهده دارند و نباید بگذارند انحراف در حرکت مردم ایجاد شود چرا که غفلت از این موضوع همانگونه که مشابه آن در طول تاریخ بسیار اتفاق افتاده است، موجب ضربات سنگینی خواهد شد، همان چیزی که دشمنان می‌خواهند و سال هاست که به هر ترفندی متوصل شده‌اند اما درایت و آگاهی ملت ایران همواره توطئه آنها را خنثی کرده است و به طور قطع این بار نیز خواسته شوم آنها محقق نخواهد شد همانگونه که طی سال‌های بعد از انقلاب و تاکنون، تنها ثمره این تلاش‌ها، صرف هزینه‌های سنگین بوده است.

در پایان بار دیگر به این سخنان روز گذشته رهبر انقلاب اشاره می‌شود که ایشان گفتند: "اینها - خواص - می‌توانند نقش‌آفرینی کنند. اینها می‌توانند در موارد حساس برای کشور کار انجام بدهند. وظیفه اینها وظیفه سنگینی است، گفتند: اینها باید جهت عمومی حرکت جامعه را حفظ کنند و نگذارند این حرکت دچار انحراف بشود. اگر خواص جامعه از این وظیفه غفلت بکنند، حوادثی که پیش خواهد آمد، ضربه‌های تاریخی به ملت‌ها می‌زند."

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =