• ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
  • کد خبر: 49138
  • readingTime: ۱ دقیقه
استرالیا - کره‌جنوبی

تیم ملی کره جنوبی با پیروزی مقابل استرالیا دومین تیمی شد که جواز حضور در مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم‌های ملی استرالیا و کره جنوبی در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ و در ورزشگاه الجنوب الخور به مصاف هم رفتند که در پایان این مسابقه تیم کره جنوبی با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد و جواز حضور در مرحله نیمه نهایی رقابت‌ها را کسب کرد.

استرالیا این بازی را بهتر از کره‌ای‌ها آغاز کرد و مزد بازی برتر خود در نیمه اول را با پیروزی یک گله گرفت. گل پیروزی‌بخش استرالیا را در این نیمه کریگ گودوین در دقیقه ۴۲ به ثمر رساند. کره که در نیمه اول یک شوت هم به سمت چارچوب دروازه استرالیا نزده بود، در نیمه دوم به مراتب بهتر بازی کرد و بالاخره در دقیقه ۶+۹۰ هوانگ هی چان از روی نقطه پنالتی گل مساوی را زد تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود. ضربه پنالتی به دنبال خطای لوئیس میلر روی سون هیونگ مین اعلام شد، بازیکنی که در دقیقه ۷۳ به جای ناتانیل اتکینسون وارد زمین شده بود تا در دفاع به کانگوروها کمک کند. بعد از اینکه بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد تیم کره جنوبی با روحیه‌ای بالا دنبال تغییر نتیجه بود و بهتر بازی می‌کرد تا اینکه در دقیقه ۱۰۴ سون هیونگ مین به زیبایی گل دوم این تیم را به ثمر رساند و شاگردان کلینزمن را پیش انداخت. بعد از این گل و در دقایق تلف‌شده وقت اضافه اول بازی شوک دوم به تیم استرالیا وارد آمد و آیدن اونیل در پی خطا روی هوانگ هی چان در دقیقه ۴+۱۰۵ با کارت قرمز مستقیم داور از زمین اخراج شد.

حکایت بازی در وقت دوم اضافه ضدحملات زهردار کره جنوبی بود و تلاش استرالیای خسته و ۱۰ نفره برای تغییر نتیجه بازی که طی آن توپی از خط دروازه‌ها نگذشت و بازی با برتری ۲ بر یک کره جنوبی خاتمه یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =