یورگن کلوپ

یورگن کلوپ در پایان فصل با انبوهی از خاطرات شیرین پس از ۸ و نیم سال از هواداران لیورپول خداحافظی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۱۵ یورگن کلوپ مربی لیورپول شد. مرد آلمانی کاریزماتیک نزدیک به ۹ سال است که هدایت قرمزها را به عهده دارد و به یکباره اعلام کرده که در پایان فصل جاری از این تیم جدا خواهد شد. این خبر مانند بمب در جهان فوتبال ترکید و هواداران را غمگین کرد. بعد از کلوپ چه کسی خواهد آمد؟ چه کسی تا این حد عاشق این باشگاه و هوادارانش است؟

کلوپ دلیل جدایی‌اش را خستگی و فرسودگی اعلام کرد. او گفت که حداقل یک سال هدایت هیچ تیمی را بر عهده نخواهد گرفت و همچنین تا آخر عمر مربی هیچ تیم انگلیسی نخواهد شد. او رقبای لیورپول را هدایت نخواهد کرد و تنها باشگاه انگلیسی که تا ابد در قلب و روح او حک شده لیورپول است.
کلوپ خبر ترک لیورپول را با مثال جالبی برای همسرش توضیح داد: «به او گفتم من مثل یک ماشین هستم که خیلی فوق‌العاده نیست اما می‌تواند تا ۱۶۰، ۱۷۰ یا ۱۸۰ مایل در ساعت براند. وقتی بنزین در حال تمام شدن باشد فقط راننده متوجه می‌شود و دیگران از بیرون چیزی را درک نمی‌کنند. من بنزین تمام کردم و نیاز به استراحت دارم.»

در این میان پپ گواردیولا واکنش جالبی به خبر جدایی کلوپ نشان داد. او به شوخی گفت: «حالا دیگر شب‌ها راحت می‌خوابم. روزهای قبل از بازی با لیورپول کابوس بود.» او سپس ادامه داد: «من هم مثل همه از این خبر شوکه شدم. به نظرم بخشی از منچسترسیتی نیز با رفتن او از بین می‌رود. نمی‌توانیم حضورمان در اینجا را بدون او و لیورپول تعریف کنیم. آنها بزرگترین رقیب ما بودند و کلوپ شخصاً بزرگترین رقیب من بود از زمانی که در بایرن مونیخ بودم و او در بروسیا دورتموند بود. جای کاریزما، شخصیت و سبک بازی تیمش در لیگ برتر خالی خواهد بود.»

کلوپ همچنین نسبت به سایر مربیان بهترین رکورد را در مقابل گواردیولا دارد و لیورپولِ کلوپ تنها تیمی بود که زنجیره قهرمانی‌های منچسترسیتی بین سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ را قطع کرد و در سال ۲۰۲۰ قهرمان لیگ برتر شد و با این قهرمانی به طلسم ۳۰ ساله تیمش در لیگ پایان داد. گواردیولا ۲۸ بار با کلوپ روبرو شده که این تعداد بیشتر از تعداد رویارویی‌های او با هر مربی دیگری است. همچنین پپ تا الان بیشتر از هر مربی دیگری به کلوپ باخت (۱۲ بار).

یورگن کلوپ

تیم ملی آلمان بسیار مشتاق است که کلوپ را به عنوان مربی تیم ملی معرفی کند اما دستمزد هنگفت این سرمربی مانع بزرگی برای ژرمن‌ها خواهد بود. هرچند بعید است که پول موضوع مهمی برای کلوپ باشد. مساله این است که کلوپ وقت کافی برای استراحت داشته باشد تا با انرژی بالا دوباره به میادین بازگردد، چه به عنوان مربی باشگاهی چه مربی تیم ملی.

به این مناسبت که وارد آخرین ماه‌های حضور کلوپ در لیورپول می‌شویم، نگاهی به ماندگارترین لحظات او در جمع قرمزهای مرسی‌ساید خواهیم انداخت.


مشت گره کردن‌ها

آنها به مشخصه پیروزی لیورپول تبدیل شده‌اند، چه در آسودگی خیال، چه در خوشحالی یا آدرنالین خالص، احساسات کلوپ همیشه راهی برای نشان دادن خود پیدا می‌کنند. تماشای جشن‌های او در زمین به عادت تبدیل شده و همه این حرکت خاص او را دوست دارند.

شب اروپایی

هیچ اما و اگری در این مورد وجود ندارد. لیورپول ۴ - بارسلونا ۰. هرگز روزی نخواهد آمد که دیدن کلیپ‌ها، فیلم‌ها یا پخش مجدد این بازی کهنه شود، این عملکرد و نتیجه‌ای است که در هر زمانی زنده است. لیورپول در ۹۰ دقیقه مظهر همه ویژگی‌هایی بود که کلوپ می‌خواست: سرسخت، بی‌امان، زیرک و فرصت‌طلب. این یکی از آن مسابقاتی است که هرگز از یادها نخواهد رفت. کلوپ در مورد تیمش گفت: «این پسرها از نظر ذهنی غول هستند.»

کامبک

باید کلمه‌ای برای کامبک مقابل نیوکاسل وجود داشته باشد. کلوپ حتی گفت: «خیلی سخت‌تر از بازی بارسلونا بود» زیرا قرمزها در خارج از خانه بودند، ۱۰ نفره بودند و هنوز ۱-۰ عقب بودند که ساعت دقیقه ۸۰ را نشان داد. سپس حماسه داروین نونیس شروع شد و این داستان فوراً به «داستانی که باید برای نوه‌هایمان تعریف کرد» تبدیل شد. احساسات، شرایط، تیمی که لیورپول مقابلش بازی می‌کرد؛ این بازی همه چیز داشت. همین چیزهاست که فوتبال را به شدت خاص می‌کند.

جام

می‌توان برای هر جام نقره‌ای که کلوپ و تیمش در طول سال‌ها بلند کرده‌اند بحث کرد، اما همیشه اولین جام خاص خواهد بود. پس از شکست در فینال سال ۲۰۱۸ مقابل رئال، قرمزها لحظه‌ای را برای جبران شکست خود تلف نکردند. شاید بازی فینال سال ۲۰۱۹ مقابل تاتنهام بهترین بازی‌شان در فینال نباشد اما آن شب در مادرید همیشه بهترین شب کلوپ و شاگردانش بود. اینکه جام گوش بزرگ اولین جام زیر نظر کلوپ بود، بسیار خاص است و با تاریخ و میراث باشگاه هماهنگ است. او همیشه قرار بود یکی از بزرگان باشد.

همیشه می‌توان برای تماشای هایلایت‌ها و کلیپ‌ها برای دوباره زنده کردن این شب در مادرید زمان گذاشت، این شب بهترین شب بود.

یورگن کلوپ

نقل قول

مربی توانایی باورنکردنی در گفتن حرف درست در زمان مناسب دارد، حتی زمانی که به صراحت می‌گوید که انگلیسی زبان اصلی او نیست. او در اولین روز ورودش، آنچه می‌توانیم از «آقای معمولی» انتظار داشته باشیم را ارائه داد و اینکه «ما باید از شکاک به مطمئن تغییر کنیم». این دو نقل قول مطمئناً از بهترین‌های او هستند، اما آن شب مقابل بارسلونا چیزی دیگر به زبان آورد که هرگز فراموش نخواهیم کرد: «به پسرها گفتم: فکر می‌کنم غیرممکن است، اما چون شماها اینجایید پس ما فرصت داریم. و ما به این شانس ایمان داشتیم… نمی‌دانم پسرها چگونه این کار را کردند. این پسرها از نظر ذهنی غول هستند، باورنکردنی است.»

آغوش

اینگونه حرکات مترادف با مربی آلمانی هستند: آغوش صمیمانه در استقبال از شما در اولین روز، بعد از بازی، و لحظات بی‌شماری در این میان. کلوپ در پاسخ به سوالی درباره اهمیت در آغوش گرفتن بازیکنانش در سال ۲۰۱۶ گفت: «من بیشتر لذت می‌برم. صادقانه بگویم من خیلی از آنها انتظار دارم. وقتی می‌بینم که چطور با آخرین قطره سوخت در ماشینشان می‌جنگند، در آغوش کشیدن‌شان آسان‌ترین کار ممکن است.»

رکورد

۶۸ بازی بدون شکست در لیگ در آن فیلد؛ دومین دوره طولانی در لیست شکست‌ناپذیری در خانه در تمام دوران‌ها. چه دستاوردی. تیم کلوپ از آوریل ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۲۱ از شکست در قلعه آن فیلد در لیگ برتر اجتناب کرد و در ۵۵ بازی پیروز شد و تنها ۱۳ بار مساوی کرد. قرمزها ۱۷۶ گل به ثمر رساندند و فقط ۴۴ بار اجازه گلزنی به حریف دادند.

برداشتی مدرن به نقل قول معروف بیل شنکلی در مورد نشان «اینجا آن فیلد است» داده شد: «این نشان اینجاست تا به بچه‌های ما یادآوری کند که بدانند برای چه تیمی بازی می‌کنند و به حریفان یادآوری می‌کند که بدانند مقابل چه تیمی بازی می‌کنند!»

شصت و هشت بازی بدون شکست رکورد فوق‌العاده‌ای است که البته دوباره تکرار نشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =