مسئولیت اجتماعی

رئیس انجمن مسئولیت اجتماعی ایران گفت: مسئولیت اجتماعی باید خلق ارزش مشترک کند که همه از جمله حاکمیت و دولت، جوامع محلی و افراد بومی، محیط زیست و اقتصاد بنگاه‌ها آن سود ببرند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سید رضا جمشیدی در هشتمین نشست مدیران رسانه با موضوع «مسئولیت اجتماعی و رسانه» اظهار کرد: در اصول رسانه چهار شاخص مهم اطلاع رسانی، آموزش، سرگرمی و مسئولیت اجتماعی وجود دارد که متأسفانه در زمینه تشریح و تبیین مفهوم مسئولیت اجتماعی تلاشی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی یک مفهوم مسئولیت اجتماعی عام وجود دارد که بیشتر مربوط به بنگاه‌های اقتصادی است که در این مفهوم بنگاه‌ها دارای وظایف و تکالیفی هستند که باید نسبت به جامعه خود عمل کنند، در مفهوم مسئولیت اجتماعی به صورت عام مسائل حاکمیتی، جامعه، تشکل‌ها و گروه‌های مدنی نیز وجود دارد.

رئیس انجمن مسئولیت اجتماعی ایران تصریح کرد: در نظریه مسئولیت اجتماعی آمده که رسانه‌ها حق دارند از سازمان‌های مختلف انتقاد کنند و آنها را به چالش بکشند، با این وجود رسانه‌ها نیز در مقابل نیازهای جامعه مسئول هستند و باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی پاشنه آشیل مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها، عدم اطلاع رسانی دقیق و صحیح است، گفت: به همین دلیل رسانه‌ها باید چارچوب مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی را به جامعه منتقل کنند تا بنگاه‌ها بتوانند در این چهارچوب حرکت کنند.

جمشیدی خاطر نشان کرد: مسئولیت اجتماعی هزینه نیست و بلکه تولید ارزش و سرمایه برای جامعه است، به صورت کلی مسئولیت اجتماعی از چهار عنصر اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و ذی‌نفعان تشکیل می‌شود. مسئولیت اجتماعی به دنبال این است که فراتر از استانداردهای لازم در جامعه عمل کند.

وی ادامه داد: امروز مهم‌ترین هدف مسئولیت اجتماعی خلق ارزش مشترک و تدوین مدل مسئولانه در فرایند مدیریت یک سازمان است و این در حالی است که بیشترین انتظارات مسئولیت اجتماعی در محیط پیرامونی صنایع و کارخانه‌هاست.

رئیس انجمن مسئولیت اجتماعی ایران ادامه داد: هنگامی که عنوان می‌شود مسئولیت اجتماعی باید خلق ارزش مشترک کند به معنای این است که فرایندی شکل بگیرد که همه از آن سود ببرند. حاکمیت و دولت، جوامع محلی و افراد بومی، محیط زیست و اقتصاد بنگاه باید در این فرایند از مسئولیت اجتماعی سود ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =