جهاد کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از افتتاح ۱۳۰ پروژه کشاورزی در این استان همزمان با «دهه فجر» خبر داد.

به گزارش ایراسین، مهرداد مُرادمند اظهار کرد: اعتبار این پروژه‌ها بیش از پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و عمده آن توسط بخش خصوصی تأمین شده است که استقبال سرمایه‌گذاران استان از فعالیت در این صنعت را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: این پروژه‌ها زمینه ایجاد اشتغال ۲۶۶ نفر و تثبیت اشتغال ۶۹۸ نفر را فراهم می‌سازد و ۱۰ هزار و ۵۳۳ خانوار بهره‌بردار را زیر پوشش قرار می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی و نیازسنجی صورت گرفته، شهرستان‌های چادگان، اصفهان، دهاقان و تیران و کرون، بیشترین تعداد پروژه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

استان اصفهان با ۵۶۸ هزار هکتار اراضی دارای قابلیت کشاورزی که معادل پنج درصد از مساحت استان و سه درصد از اراضی کشاورزی کشور است و همچنین شرایط متنوع آب و هوایی، استعداد تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد به‌گونه‌ای که در مناطق گرم و خشک استان خرما، انار و پسته و در مناطق سرد و کوهستانی بادام و گردو و در مناطق مُعتدل و سرد انواع محصولات دانه‌دار و هسته‌دار کشت می‌شود.

مجموع اراضی زراعی قابل کشت استان حدود ۴۸۵ هزار هکتار است که در سال‌های نرمال از حیث بارش حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حُبوبات و محصولات عُلوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی اختصاص می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =