• ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
  • کد خبر: 48606
  • readingTime: ۱ دقیقه
باران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی از روز دوشنبه، از بارش برف قابل ملاحظه در ارتفاعات البرز خبر داد.

به گزارش ایراسین و به نقل از ایرنا، صادق ضیائیان با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور به جز مناطق غربی سواحل دریای خزر که شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده خواهیم بود، جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، مناطقی از شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و زاگرس مرکزی، افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز سه‌شنبه با تقویت سامانه بارشی در مناطق ذکر شده، بارش تشدید می‌شود و گستره آن مناطقی از مرکز، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، مرکزی و قم را نیز در بر خواهد گرفت.

ضیائیان ادامه داد: روز چهارشنبه گستره بارش این سامانه علاوه بر مناطق قبلی به شرق، شمال شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور نیز کشیده می‌شود و پنجشنبه در مناطقی از شمال غرب و غرب، بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور جوی پایدار انتظار می‌رود.

وی گفت: طی مدت مذکور در مناطق سردسیر، کوهستانی و ارتفاعات بارش به صورت برف خواهد بود و به ویژه در ارتفاعات البرز بارش برف قابل ملاحظه است، امروز خلیج فارس و سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد، با بیشینه ۱۸ و کمینه ۴- درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، آسمان صاف گاهی قسمتی ابری، گاهی وزش باد با بیشینه ۱۸و کمینه ۳- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =