خرازی

پروژه تعریض بزرگراه شهید خرازی به همت شهرداری اصفهان در حالی وارد فاز سوم شده که به اعتقاد شهروندان این پروژه نه تنها خاصیتی برای کاهش ترافیک شهر نداشته، بلکه پارکینگ‌های اضطراری و فضای سبز را نیز از بین برده است.

پایگاه خبری ایراسین، پروژه تعریض بزرگراه شهید خرازی از تیرماه امسال آغاز و به گفته مسئولان مدیریت شهری اصفهان قرار بود اواخر شهریور و اوایل مهر ماه امسال به بهره‌برداری برسد.

اما مدیریت شهری اصفهان با ضعفی که در اجرای پروژه‌های شهری داشت و نتوانست این پروژه در موعد مقرر به بهره‌برداری برساند، تصمیم به فازبندی آن گرفت و در نهایت و با پیگیری مکرر رسانه‌ها و انتقاد از روند اجرای این پروژه در نهایت فاز اول آن را در آبان ماه سال جاری به بهره‌برداری رساند.

پروژه‌ای که عامل ترافیک است

به گفته معاون عمران شهرداری اصفهان فاز ۲ این پروژه نیز تکمیل و وارد فاز سه و اجرای طرح پل روضات شده است، هر چند به اعتقاد مسئولان شهری این پروژه به خوبی پیش رفته و تأثیرات خوبی داشته است اما شهروندان بر این باورند که نه تنها این پروژه به کاهش ترافیک کمکی نکرده بلکه خود نیز عامل ترافیک شده است.

یکی از شهروندان که همه روزه از بزرگراه شهید خرازی و در ساعات مختلف عبور می‌کند در این ارتباط به خبرنگار ایراسین می‌گوید: تا پیش از اجرای تعریض بزرگراه شهید خرازی تنها در ساعات اول صبح و عصر شاهد ترافیک بودیم و این در حالی است که با اجرای این پروژه در همه ساعات روز شاهد ترافیک سنگین در این بزرگراه هستیم.

او ادامه می‌دهد: اجرای این پروژه منجر به حذف پارکینگ‌های اضطراری نیز شده است، بارها شاهد تصادفاتی در این بزرگراه بوده‌ایم که به دلیل حذف پارکینگ‌های اضطراری محلی برای جابجایی خودروها وجود نداشته و این امر افزایش ترافیک را به دنبال داشته است.

توصیه به تردد در مسیر حایگزینی که وجود ندارد!

یکی از کسبه این منطقه نیز در این ارتباط به خبرنگار ایراسین می‌گوید: مسئولان شهرداری که اخیراً اجرای پل روضات را در دستور کار قرار داده‌اند می‌گویند که از مسیر جایگزین استفاده شود و این در حالی است که اصلاً جایگزینی برای تردد خودروها نیست.

او می‌افزاید: این پروژه جز افزایش ترافیک و افزایش حجم آلاینده‌ها دستاورد دیگری نداشته است و ما را نیز با چالش مواجه کرده است.

در واقع می‌توان عدم مطالعات دقیق برای اجرای پروژه‌های شهری در شهرداری اصفهان منجر به افزایش چالش‌های پیش رو برای شهروندان شده است و گویا اصلاً قرار نیست شهرداری باری از روی دوش شهر بردارد.

در اینجا لازم است متذکر شویم که شهرداری اصفهان باید به جای اجرای پروژه‌های مقطعی عزم خود را برای اجرای رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان جزم کند تا بتواند اقدامی تأثیرگذار برای کاهش ترافیک شهر انجام دهد و کمتر سرگرم پروژه‌هایی باشد که گره ترافیکی شهر را کورتر می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =