صنعت

سخنگوی صنعت برق گفت: مصوبه الزام بخش اداری به تأمین بخشی از انرژِی مورد نیاز خود از انرژی‌های تجدیدپذیر ازسوی وزیر نیرو ابلاغ شد.

به گزارش ایراسین وبه نقل از ایلنا، در راستای اجرای ماموریت وزارت نیرو برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و با هدف اجرای مصوبات شورای عالی انرژی کشور، همه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون خدمات کشوری مکلفند سالانه پنج درصد مصرف انرژی الکتریکی خود را تا رسیدن به سهم 20 درصدی مصرف سال از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک تامین کنند.

در این زمینه "مصطفی رجبی مشهدی" سخنگوی صنعت برق گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انرژی ادارات ملزم شدند طی چهار سال 20 درصد (سالانه ۵ درصد) مصرف برق خود را از طریق تجدیدپذیرها تامین کنند.

وی افزود: در صورت عدم رعایت این موضوع توسط ادارات یا سازمان‌ها تعرفه برق آن‌ها به قیمت انرژی‌های تجدید پذیر محاسبه خواهد شد و سازمان‌ها و ادارات مشمول باید برق مورد نیاز خود را از طریق تابلوی سبز بورس انرژی خریداری کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران تصریح کرد: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از وجوه سیاست‌های زیست محیطی بوده و وزارت نیرو نیز برای این موضوع اهمیت ویژه‌ای قائل است و علاوه‌ بر این به منظور رفع ناترازی در تولید و تقاضای برق، برنامه‌ریزی افزایش ظرفیت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر توسط وزارت نیرو صورت گرفته که در این صورت به کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی وانتشار آلایندگی‌های هوا کمک خواهد کرد.

رجبی مشهدی در پایان بر اقتصادی بودن انرژی‌های تجدید پذیر تاکید و خاطرنشان کرد: تولید انرژی تجدیدپذیر نسبت به استفاده از سوخت‌های فسیلی برای صنایع و مصرف کنندگان از روش‌های دیگر مناسب‌تر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =