اسون گوران اریکسون

یکی از خبرهای مهم روز فوتبال دنیا ابتلای اسون گوران اریکسون سرمربی خاطره‌ساز تیم ملی انگلیس بود؛ مرد سوئدی که طبق گفته خودش یک سال بیشتر برای زندگی کردن فرصت ندارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، اسون گوران اریکسون اعلام کرد که مبتلا به سرطان پانکراس است و در بهترین حالت فقط یک سال زنده خواهد ماند. این خبر دردناک واکنش فوتبالیست‌ها و هواداران را در پی داشت و پیام‌های محبت‌آمیز از سراسر جهان به سمت مربی دوست‌داشتنی ۷۵ ساله سوئدی سرازیر شد.

اسون برای اینکه دوران خوب و باکیفیتی را در کنار خانواده و عزیزانش بگذراند سرطان خود را تا یک سال مخفی نگه داشت. او سال گذشته هنگام دویدن در نزدیکی خانه‌اش سکته کرد و به زمین افتاد. فرزندانش او را به بیمارستان رساندند و آنجا مشخص شد که پنج سکته کوچک را از سر گذرانده. روز بعد پزشکان به او اطلاع دادند که دچار سرطان پانکراس شده و نمی‌توانند عملش کنند و فقط با درمان و دارو طول عمرش را تا جایی که بتوانند افزایش خواهند داد.

اریکسون دورانی موفقیت‌آمیز در مربیگری داشت. او با لاتزیو قهرمان سری آ ایتالیا شد و یوونتوس و میلان قَدر را از سر راه برداشت. اریکسون نسل طلایی انگلیسی‌های متشکل از دیوید بکام، پل اسکولز، فرانک لمپارد و سایرین را بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ هدایت کرد ولی در کسب جام ناکام ماند. انگلیسی‌ها اما به خاطر یک بازی تاریخی و شکست دادن دشمن همیشگی‌شان از او تا ابد سپاسگذار هستند.

اسون گوران اریکسون؛ از قهرمان کردن لاتزیو تا شکست تاریخی آلمان و یک سال فرصت برای زندگی

اسون گوران اریکسون؛ از قهرمان کردن لاتزیو تا شکست تاریخی آلمان و یک سال فرصت برای زندگی

او در سپتامبر ۲۰۰۱ با تیم ملی انگلیس به آلمان سفر کرد و در ورزشگاه المپیاشتادیون مونیخ ژرمن‌ها را در خاک خودشان با هت‌تریک مایکل اوون و گلهای استیون جرارد و امیل هسکی با نتیجه ۵-۱ شکست داد. این بازی تاریخی محبوبیت زیادی برای سرمربی سوئدی در بین انگلیسی‌ها ایجاد کرد.
اسون در کنار زندگی حرفه‌ای موفقش، زندگی شخصی آشفته‌ای داشت. در سال ۱۹۷۷ با آن کریستین پترسون ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد اما به دلیل رابطه با گرازیلا مانچینلی از همسرش در سال ۱۹۹۴ طلاق گرفت. اسون در سال ۱۹۹۸ با نانسی دل‌اولیو آشنا شد ولی مدتی بعد با بازیگری ایتالیایی به نام دبورا کاپریوگلیو وارد رابطه شد. اسون به نانسی برگشت و ناسی هم او را بخشید اما بار دیگر به سراغ زن‌های دیگر رفت و در سال ۲۰۰۲ با شخصیت تلویزیونی اولریکا جانسون و در سال ۲۰۰۴ با دبیر فدراسیون فاریا الم رابطه برقرار کرد. نانسی در سال ۲۰۰۶ سرانجام اسون را ترک کرد.

اسون گوران اریکسون در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: «چنین بیماری سختی دارم و می‌گویند نمی‌توانند من را جراحی کنند. وقتی متوجه چنین مساله بزرگی می‌شوید بیشتر از قبل برای زندگی سپاسگزاری می‌کنید. و وقتی هر روز از خواب بیدار می‌شوید از اینکه حس خوبی دارید خوشحال می‌شوید.»

اسون گوران اریکسون؛ از قهرمان کردن لاتزیو تا شکست تاریخی آلمان و یک سال فرصت برای زندگی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =