حاج قاسم

آتش خروش وحدت میان مردم حول محور شخصیت حاج قاسم فروزان‌تر شده و یک ایران برای او از چند روز گذشته به کرمان سفر کرده که نشان دهند چراغ قهرمانی حاج قاسم خاموش‌شدنی نیست و بعد از چهارسال همچنان داغ شهادت او زنده است.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین- ریحانه شهبازی: شهادت حاج قاسم شاید به گمان استکباران و دشمنان تمدن ایرانی اسلامی با حذف یکی از اسطوره‌های شاخص جمهوری اسلامی رقم خورده است اما خاموشی جسم حاج قاسم همانند آتشی خفته در دل ناگفته‌ها است که اکنون بعد از چهارسال از رفتن او همچنان شعله‌های جنبش و خروش برای آغاز گفتمان مقاومت و وحدت ملی زبانه می‌کشد.

در واقع با رفتن حاج قاسم بسیاری از حقایق پنهان رنگ روشنایی به خود گرفت و در کنار آن وحدت میان مردم حول محور شخصیت حاج قاسم تقویت شد و دست دوستی و برادری میان مردم محکم‌تر از گذشته زنجیره‌ای را برای استحفاظ از کیان جمهوری اسلامی و آرمان‌های شهدا ایجاد کرد.

گستردگی پیامدهای شهادت حاج قاسم به قدری زیاد است که در منطقه خاورمیانه نیز با تقویت جبهه مقاومت به تاسی از رشادت‌ها و جهاد حاج قاسم مشخص است و البته از سویی دیگر هراس در غرب از گستردگی این گفتمان به خوبی قابل مشاهده است که حتی در صفحات مجازی بردن نام حاج قاسم را «امنیتی» می‌دانند و خلاف آزادی بیان اقدام به حذف نام او می‌کنند.

شهید حاج قاسم سلیمانی در ابعاد مختلف حیات طیبه خود، جلوه‌هایی عینی از یک الگوی درست و اخلاقی را ارائه کرد. شهید سلیمانی خود به یک فرهنگ تبدیل شد و اساسا همین فرهنگ، برای دشمنان ایشان و البته ایران و اسالم، بسیار خطرساز است؛ زیرا ابعاد مختلف شخصیت شهید سلیمانی، درواقع جلوه‌ها و نمودهایی را با خود به همراه دارد که دقیقا در نقطه مقابل تصویرسازی‌هایی است که جریان‌های سیاسی و رسانه‌ای غربی و متحدان بین‌المللی آنها سعی در ارائه شان درباره شهید سلیمانی داشته و دارند و همواره بر آن بوده‌اند تا از ایشان به مثابه یک تروریست یاد کنند.

غرب در صدد است که حاج قاسم را صرفا یک چهره نظامی نشان دهد و ابزار قدرت او را سلاح و جنگ عنوان کند در حالی که او در هر اقدامی آرامش و امنیت مردم را در راستای رضای خداوند انجام می‌داد و چهره واقعی استکبار در چرایی حذف گفتمان مقاومت با بصیرت و آگاهی مردم دنیا نمایان شده است.

اعتقاد به اصول و پایبندی به آن در کنار انعطاف شخصیتی او در مواجهه با فرزندان شهدا و توجه و بذل محبتی که به مردم و بچه‌ها داشت باعث شد تا طیف‌های مختلف مردمی را به خود جذب کند. اساسا به همین دلیل هم بود که شهید سلیمانی مجاهدگونه زندگی کرد و در دل تاریخ جاودانه شد.

با این وجود بازهم این آتش خروش و جنبش میان مردم با دمیدن جبهه دشمن نتیجه عکس داشته و آتش آن را فروزان‌تر کرده است. به گونه‌ای که از چند روز گذشته و در آستانه شهادت حاج قاسم خیل عظیمی از جمعیت روانه گلستان شهدای کرمان شده‌ است که نشان می‌دهد بعد از چهارسال هم همچنان داغ شهادت او زنده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =