• ۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
  • کد خبر: 47687
  • readingTime: ۱ دقیقه
کرمان

 استاندار کرمان با اشاره به اینکه افتخار معدن مس تخت گنبد این است که به شکل کاملا خصوصی در حال فعالیت است، افزود: اشتغالزایی بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در این معدن موجب کاهش بیکاری و ارتقای سطح زندگی مردم شده است.

به گزارش ایراسین به نقل از فارس، استاندار کرمان به همراه معاون اقتصادی استانداری صبح جمعه ۸ دی ماه از معدن مس تخت گنبد بازدید کرد.

محمدمهدی فداکار در حاشیه بازدید از این معدن گفت: افتخار این مجموعه این است که به معنای واقعی خصوصی و بدون حاشیه در حال فعالیت است.

وی یکی از دیگر از ویژگی های مثبت معدن مس تخت گنبد را تیم سازی خوب این معدن عنوان کرد و افزود: فعالیت خوب این معدن موجب جذب افراد از نقاط مختلف شده و یک ظرفیت اشتغال بسیار خوبی را ایجاد کرده است.

استاندار کرمان تصریح کرد: دولت نیز وظیفه دارد برای تسهیل در فعالیت های اقتصادی و اشتغالزایی، همکاری و مساعدت لازم را داشته باشد، لذا برای رفع مسأله آب معدن مس تخت گنبد، قطعا همکاری خواهیم کرد که این مشکل برطرف شود.

گفتی است: این معدن به تولید میانگین ۱۸۰ تن کنسانتره در روز و کاتد مس می پردازد، محصول آن در داخل مورد استفاده و همچنین به خارج از کشور صادر می شود.

معدن مس تخت گنبد که به عنوان بزرگ ترین معدن خصوصی ایران محسوب می شود، دارای ۱۴ کیلومتر مربع وسعت و ۲ هزار و ۶۰۰ نفر نیروی کار است.

همچنین باید اشاره کرد که تمام مراحل طراحی، ساخت و اجرای معدن تخت گنبد توسط متخصصان همین معدن انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =