• ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲
  • کد خبر: 4752
  • readingTime: ۳ دقیقه
علیرضا كمالیان

رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، توسعه ورزش همگانی را مستلزم برنامه ریزی ملوب دانست.

به گزارش ایراسین، علیرضا کمالیان رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان پیرامون این حوزه گفت: مولفه هایی که ورزش های همگانی می شود به آن پرداخت تغییر سبک های رفتاری و تغییر ساختاری و مدیریتی است، برای توسعه ورزش همگانی نیازمند استراتژی و برنامه هستیم که چه راهبردهایی برای رسیدن به این چشم اندازها داریم.

وی با بیان اینکه در این راستا به شرایط ایده ال نرسیدم و خیلی فاصله وجود دارد، اظهارداشت: در مباحث اقتصادی تحریم ها و مسائل اقتصادی با توجه به معیشت مردم بر ورزش تاثیرگذار بوده است و این مانعی شد برای گرفتاری های مردم که اولویت اول آنها معیشت باشد و ورزش فراموش شد.

کمالیان مسئولیت های خانوادگی، نداشتن فرصت برای ورزش کردن و دغدغه های زندگی مردم را از جمله مولفه های بنیادینی عنوان کرد که مانع ورزش کردن مردم است.

وی با بیان اینکه مردم فواید ورزش را خوب را می دانند، ادامه داد: باید ضوابط و دستورالعمل های خود را در باره ورزش همگانی اصلاح کنیم، در قانون اساسی اشاره داشتیم به ورزش رایگان، آیا این محقق شده، آیا زیر زیرساخت های آن فراهم شده است ومی توان جوابگوی همه محله ها بوده است، آیا مردم می توانند ورزش آسان و رایگان داشته باشند و زیر ساخت ها می تواند جوابگوی مردم باشد ورویکرد ما رویکرد عدالت محور بوده است.

وی تصریح کرد: باید در ضوابط و دستورالعمل ها و نگرش مدیران تغییرات ایجاد شود و این مطلب می طبد دستورالعمل ها، بخش نامه ها و قوانین حمایتی در ورزش؛ برای کمک به ورزش فکری اندیشده شود.

کمالیان با بیان اینکه امروز اگر کسی بتواند در هفته دو سه جلسه ورزش داشته باشد و به ورزش قهرمانی و مدال آوردن فکر نکند و به سلامتی فکر کند آن ورزش است که حتی می تواند فوتبال، کاراته و یا تکواندو باشد که همه می توانند جزو ورزش همگانی باشد.

رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد : حدود 100 سال است از که واژه ورزش همگانی می گذرد و در کشورهای مختلف با نام های مختلف بوده، در کشور ما ورزش محله ها بود و در زمان حاضر جای خود را پیدا کرده و به ورزش های همگانی رسیده است.

وی با بیان اینکه به صورت پراکنده همه ادارات، نهادهای دولتی و حتی بخش های خصوصی به ورزش همگانی می پردازند، بیان کرد : این در حالی است که همه پراکنده عمل می کنند.

کمالیان با تاکید بر روی تمرکز همه این نهادها در ورز ش های همگانی اظهارداشت: در این راستا باید ورزش های همگانی یک متولی خارج از فدراسیون ورزش همگانی، هیات ورزش های همگانی داشته باشیم و نظامی را تدوین کنیم که در آن نظام جامع ورزش همگانی دیده شود و همه ادارات در این امر سهیم باشند به خصوص اداراتی که رویکر آنها فرهنگی است.

به گفته وی در همین استان اصفهان اداراتی که به نوعی موازی کاری می کنند تجمیع می شوند و با هم افزایی انقلابی در ورزش همگانی اتفاق خواهد افتاد و باعث ایجاد انگیزه در ورزش استان می شود.

کمالیان با اشاره به اینکه باید تغییراتی در ضوابط و دستورالعمل ها ایجاد کرد و قوانین حمایتی ورزش های همگانی بازنگری شود، گفت: هیچ کدام از قوانین درست اجرا نمی شود و دنبال ایجاد انگیزه هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه تربیت بدنی در آموزش و پرورش درست توجه نمی شود، بیان کرد: آموزش و پرورش می تواند از پایه در توسعه و فرهنگ سازی ورزش های همگانی و کشف استعدادها در بین دانش آموزان فعال باشد که این چنین نیست.

وی اظهارداشت: بیشتر مدارس حوزه ابتدای معلمان مختصص نیستند و از معلمان عمومی استفاده می شود چون ما هدف اصلی را که پایه ورزش ماست را رها کردیم و باید تغییری در نگرش و دانش انجام شود.

کمالیان با بیان اینکه از اینکه در زیر ساخت مشکل داریم مخالف هستم چون در حد مطلوب زیر ساخت ها وجود دارد، افزود: هزار و 200 باشگاه ورزشی در استان فعالیت دارد اکنون شهروندان کمتر از 500 متر دسترسی به باشگاه دارند.

وی گفت: دسترسی آسان برای مردم ورزش کردن مردم ایجاد کردیم ولی هزینه های ورزش کردن در یکسری رشته گران است.

رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان برگزاری المپیاد استعدادهای برتر در راستای شناسایی استعدادهای برتر ورزشی در همه نقاط برگزاری جشنواره ورزشی کارکنان دولت در 14 رشته، برگزاری جشنواره جام نشاط و تندرستی ویژه بانوان، طرح ورزش در مهد کودک ها با هدف جامعه فعال و پویا را از مهمترین اقدام های اداره کل ورزش و جوانان اصفهان در این بخش برشمرد.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =