بیماری های تنفسی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: میزان مراجعات به مراکز درمانی ۱۷ درصد افزایش یافته و تعداد بیماری‌های زمینه‌ای قلبی، عروقی و تنفسی در کنار بیماران آنفلوانزا و کرونا رو به افزایش است.

پژمان عقدک در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به افزایش تعداد بیماران اظهار کرد: همزمان با افزایش حجم آلاینده‌های جوی شاهد افزایش تعداد مراجعات افراد با بیماری‌های زمینه‌ای قلبی، عروقی و تنفسی هستیم و این رویه مطابق با سال‌های گذشته بوده است.

وی با اشاره به افزایش مراجعات به مراکز درمانی، گفت: میزان مراجعات به مراکز درمانی و اورژانس پیش بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۱۱ تا ۱۷ درصد افزایش یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: در این میان روند افزایشی مراجعات بیماران قلبی، عروقی و تنفسی تا ۲ هفته آینده ادامه دار خواهد بود.

وی با بیان اینکه در کنار افزایش حجم آلاینده‌های جوی بیماران مبتلا به آنفلوانزا و کرونا نیز افزایش پیدا کرده است، گفت: از این رو پیشنهاد می‌شود که برای کاهش مراجعات از واکسن آنفلوآنزا استفاده شود.

عقدک ادامه داد: در حال حاضر این واکسن در همه داروخانه‌های شبانه‌روزی و خصوصی در دسترس است اما بهترین زمان برای استفاده از این واکسن در شهریور ماه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =