بهروز رحمتی

بهروز رحمتی، معاون توسعه و اکتشافات شرکت ملی مس گفت: وضع قانون مالیات ۲ درصدی برای صادرات مواد معدنی را مثبت ارزیابی نمی‌کنم. طرح مواردی از این دست گاها منجر به ایجاد اختلال در بازار سرمایه و ترس سرمایه گذاران در کشور خواهد شد. از سوی دیگر نیز شرکت‌های معدنی و سرمایه گذارانی که علاقه مند هستند در حوزه معدن سرمایه گذاری کنند با چنین قوانین از سرمایه گذاری امتناع خواهند کرد.

به گزارش ایراسین، طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، قرار است از ابتدای سال ۱۴۰۳، مالیات ۲ درصدی برای صادرات مواد معدنی، فلزی و غیرفلزی، نفتی و گازی وضع شود. این مالیات قرار است بر روی ارزش صادراتی مواد معدنی اعمال شود.

بهروز رحمتی، معاون توسعه و اکتشافات شرکت ملی مس ایران در اینباره عنوان کرد: این از اتفاقات نادرستی است که گاها در کشور رخ می دهد. حوزه معدن و متالوژی بدون شک بعد از حوزه نفت و گاز شاید بزرگترین حوزه ای باشد که می‌تواند به افزایش GDP کشور و افزایش صادرات غیرنفتی کشور کمک کند. طرح مواردی از این دست گاها منجر به ایجاد اختلال در بازار سرمایه در کشور خواهد شد. از سوی دیگر نیز شرکت‌های معدنی و سرمایه گذارانی که علاقه مند هستند در حوزه معدن سرمایه گذاری کنند با چنین قوانین از سرمایه گذاری امتناع خواهند کرد.

وی افزود: پیشنهاد شفاف من به حاکمیت و دولت این است که قوانینی که در حوزه حقوق و عوارض معدنی وضع می‌شود مستمر و برای مدت زمان طولانی باشد؛ چرا که اعلام اخبار این چنینی باعث مغشوش شدن افکار سرمایه گذاران حوزه معدن می‌شود.

رحمتی تکمیل کرد: این اقدام را مثبت ارزیابی نمی‌کنم. امیدوارم با توجه به واکنش وزیر محترم صمت، دولت در وضع عوارض صادراتی و اخذ مالیات ۲ درصدی از معادن تجدیدنظر کند.

معاون توسعه و اکتشافات شرکت ملی مس ایران در پایان عنوان کرد: اکنون نه تنها نباید هیچگونه مالیاتی برای حوزه معدن در کشور وضع شود، بلکه حتی باید جوایزی برای صادرات تعیین شود که افزایش سرمایه گذاری، اشتغال زایی و ارآوری را برای کشور رقم بزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =