بهروز رحمتی

بهروز رحمتی، معاون توسعه و اکتشافات شرکت ملی مس ایران گفت: هوشمندسازی معادن می تواند تحولی بزرگ در این صنعت ایجاد کند. این تحول می تواند منجر به افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها، بهبود ایمنی و کاهش آلودگی محیط زیست شود. با توجه به ظرفیت های موجود در کشور، می توان انتظار داشت که ایران در آینده به یکی از پیشگامان هوشمندسازی معادن در جهان تبدیل شود.

بهروز رحمتی، معاون توسعه و اکتشافات شرکت ملی مس ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: حوزه هوشمندسازی معادن در دنیا نیز حوزه‌ای با قدمت زیاد نیست و در کشور ما نیز بسیار جوان است. با این حال، در سال‌های اخیر، اتفاقات خوبی در فازهای اولیه این مبحث در کشور انجام شده است.

وی افزود: در شرکت ملی مس ایران نیز تقریباً یکسال است که شرکت به صورت جدی به این مبحث ورود کرده است. هفته گذشته تفاهم نامه ای بین صنایع مس ایران، دانشگاه های کشور و وزارت صمت امضا شد که امیدواریم با هم افزایی که شرکت های مختلف این حوزه خواهند داشت بتوانند برکات استفاده از بحث هوشمندسازی معادن را نصیب کشور و شرکت های معدنی کشور کنند.

رحمتی تصریح کرد: هنوز در اول راه هستیم و راه بسیار طولانی را داریم که بتوانیم این را عملیاتی کنیم. طبیعی است که زیرساختهایی برای بحث هوشمندسازی معادن وجود دارد که در آنجا نیز نقاط قوت و ضعفی داریم.

معاون توسعه و اکتشافات شرکت ملی مس ایران ادامه داد: در بخش ضعف، بحث های زیرساخت های اینترنتی است که حتماً باید تقویت شود. چون اگر این اتفاقات رخ ندهد، امکان عملیاتی شدن هوشمندسازی سخت است. لازم است بسترها و زیرساخت های هوشمندسازی در کشور تقویت شود تا بتوانیم عملیاتی کنیم.

وی تکمیل کرد: معتقدم که هوشمندسازی معادن می تواند تحولی بزرگ در این صنعت ایجاد کند. این تحول می تواند منجر به افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها، بهبود ایمنی و کاهش آلودگی محیط زیست شود. با توجه به ظرفیت های موجود در کشور، می توان انتظار داشت که ایران در آینده به یکی از پیشگامان هوشمندسازی معادن در جهان تبدیل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =