• ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
  • کد خبر: 47360
  • readingTime: ۳ دقیقه
یلدا

یک میلیون تومان کف قیمت پوشاک و وسایل با تم یلدایی در بازار اصفهان‌ است و تم‌های لاکچری تا بیش از پنج میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند. امروز خرید یلدایی بسیاری از خانوارها فقط شامل آجیل، میوه و شیرینی نیست و کالاهای بسیاری نیز به خرید شب یلدا اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، این روزها خرید یلدایی خانوارها تنها شامل آجیل، میوه، شیرینی نمی‌شود بلکه کالاهای بسیاری با تم یلدایی در بازار عرضه می‌شوند. این کالاها شامل پوشاک، اکسسوری و ظروف و وسایل یلدایی است که مدل‌های مختلف آن در بازه قیمت متفاوت برای کوچک و بزرگ در بازار اصفهان به فروش می‌رسد.

پوشاک یلدایی

فروشگاه‌داران به ویژه در فضای مجازی از اوایل آذرماه لباس‌هایی با مدل خاص یلدایی را در ویترین زمستانی خود قرار داده‌اند. پوشاک یلدایی در ترکیب رنگ قرمز، سبز و مشکی با طراحی هندوانه، انار یا شعرنوشته دیوان حافظ با قیمت به نسبت بالایی عرضه می‌شوند؛ به‌طوری‌که خرید یک ست لباس یلدایی طرح سنتی زنانه متشکل از مانتو یا رویه، دامن و شومیز دست‌کم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرج دارد. اگر تمایل به خرید لباس یلدایی با قیمت پایین‌تری داشته باشید، باید به سراغ تی‌شرت و پلیور بروید. قیمت تی‌شرت‌های مردانه و زنانه یلدایی از ۱۹۰ هزار تومان شروع می‌شود و این رقم برای پلیورهای بافت به بالاتر از ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد. دراین‌ میان ست‌های تی‌شرت و پلی‌شرت‌ طرح یلدایی انتخاب زوج‌های زیادی است که این ست‌ها از حدود ۶۳۰ هزار تومان تا بیش از یک میلیون تومان قیمت دارند. خرید یک شال یا روسری با طرح هندوانه و انار نیز بیش از ۲۹۸ هزار تومان آب می‌خورد. بررسی‌ها نشان می‌دهد پای پوشاک یلدایی طی سال‌های گذشته به لباس‌فروشی‌های بچگانه نیز باز شده است و یک ست نوزادی نخی طرح انار یا هندوانه پاییزی کمتر از ۱۲۰ هزار تومان قیمت گذاری نمی‌شود. اگرچه پوشاک یلدایی در ابتدای عرضه با قیمت بالاتری نسبت به سایر اجناس موجود در بازار به فروش می‌رسد ولی هرچه به پایان پاییز نزدیک می‌شویم، فروشگاه‌داران به ویژه فروشگاه‌های مجازی این اجناس را با درصدهای تخفیف بالایی عرضه می‌کنند.

اکسسوری یلدایی

زیورآلات طرح انار و هندوانه، گل‌سر، تاج گل، نقاب و کلاه در شمار اکسسوری‌های پرفروش یلدا قرار می‌گیرند. زیورآلات یلدایی با آلیاژهای مختلف طلا، نقره و استیل در فروشگاه‌های اینترنتی با قیمت بالایی عرضه می‌شوند؛ برای نمونه یک آویز گردنبند طلا ۳۰۰ سوتی در یکی از فروشگاه‌های آنلاین با قیمت یک میلیون و ۹۹۹هزارتومان به فروش می‌رسد؛ درحالی‌که با احتساب قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار حدود دو میلیون و ۴۴۰هزار تومان و هزینه مالیات و اجرت ساخت، این آویز باید بهای کمتری داشته باشد؛ یا در فروشگاه اینترنتی دیگری نیم ست طرح انار عشق با آلیاژ نقره و وزن چهار گرم و ۲۰۰ سوت یک میلیون و ۱۳۵هزار تومان قیمت خورده است. مدل‌های استیل و خمیری اکسسوری‌های یلدایی نیز با قیمت ۲۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به وفور در فضای مجازی پیدا می‌شوند.

این روزها از بساط دست‌فروشان شهر گرفته تا فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین اقلام تزئینی مانند تاج و گل‌سر، کلاه و نقاب با تم یلدایی پیدا می‌شود. اقلامی که به تازگی به ترند شب یلدا تبدیل شده‌اند و مدل‌های مختلف آن برای کوچک و بزرگ عرضه می‌شود. این دسته اقلام تزئینی درمقایسه با سایر اکسسوری‌های یلدا قیمت مقرون به‌صرفه‌تری دارند؛ برای مثال بهای یک جفت گل سر طرح هندوانه حوالی ۴۰ هزار تومان، نقاب یلدایی ۳۰ هزار تومان و ماسک هندوانه ۱۵ هزار تومان است.

ظروف پذیرایی یلدایی

ظروف پذیرایی مانند پیش‌دستی، لیوان، ظرف آجیل‌خوری، میوه خوری و... برای شب یلدا از فروش بالایی برخوردارند، ظروفی به رنگ قرمز و سبز با طرح‌های انار و هندوانه که برق آن چشم هر خریداری را می‌گیرد. باگشت‌ وگذار کوتاهی در میدان نقش جهان یا فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانید ظروف یلدایی خود را تهیه کنید؛ باتوجه به تنوع این محصولات در بازار خرید ست ۹ تکه کاسه سفالی مدل یلدا طرح هندوانه حدود یک میلیون تومان هزینه خواهد داشت. اگر فقط به خرید کاسه و پیاله یلدایی رضایت دهید، این هزینه باتوجه به جنس ظروف به کمتر از ۷۰۰ هزار تومان کاهش می‌یابد. درمقابل با هزینه ۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان می‌توانید ست کامل ظروف پذیرایی یک‌بارمصرف طرح یلدایی را برای این شب طولانی تهیه کنید. همچنین ظرف‌های تزئینی دیگری مانند جادستمال ‌کاغذی به شکل هندوانه یا انار با قیمت حدود ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان، انارهای کوچک سفالی و ماهی‌های کوچک آبی در رنج قیمت ۱۰ تا ۳۵ هزار تومان فروخته می‌شوند.

وسایل یلدایی

میز و رومیزی، کرسی، لحاف کرسی و... از وسایل جذاب دکوراتیو شب یلدا به شمار می‌روند که افزایش تقاضا برای این وسایل طی سال‌های اخیر منجر به رشد قیمت آن‌ها شده است. از این‌رو شماری از افراد به ویژه در فضای مجازی به کرایه وسایلی با تم یلدایی روی آورده‌اند. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد خرید یک کرسی و لحاف آن بیش از دو میلیون تومان هزینه دارد ولی با پرداخت نصف یا کمتر این مبلغ می‌توان یک کرسی و لحاف آن را برای شب یلدا کرایه کرد. نرخ کرایه اقلامی مانند میز، رومیزی، رادیوهای قدیمی نیز از ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و اجاره عروسک ننه سرما به همراه همسر بسته به ابعاد آن بیش از ۱۵۰ هزار تومان خرج دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =