• ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
  • کد خبر: 47356
  • readingTime: ۱ دقیقه
آلومینیوم

دپارتمان فلزات سبک Marubeni کمبود عرضه ۳۸۵۰۰۰ تنی آلومینیوم جهانی در سال ۲۰۲۴ را پیش‌بینی کرده است و انتظار می رود این کسری تا سال مالی ۲۰۲۶ از ۱ میلیون تن فراتر رود. طبق گزارش ژاپن متال دیلی، در حالی که سال مالی ۲۳ پیش‌بینی مازاد عرضه را دارد، عواملی مانند رشد اقتصادهای نوظهور، افزایش استفاده از آلومینیوم در برق رسانی خودروها و ظروف بسته‌بندی به افزایش شکاف عرضه کمک می‌کند.

به گزارش ایراسین به نقل از معدن نیوز، دپارتمان فلزات سبک Marubeni کمبود عرضه ۳۸۵۰۰۰ تنی آلومینیوم جهانی در سال ۲۰۲۴ را پیش‌بینی کرده است و انتظار می رود این کسری تا سال مالی ۲۰۲۶ از ۱ میلیون تن فراتر رود. طبق گزارش ژاپن متال دیلی، در حالی که سال مالی ۲۳ پیش‌بینی مازاد عرضه را دارد، عواملی مانند رشد اقتصادهای نوظهور، افزایش استفاده از آلومینیوم در برق رسانی خودروها و ظروف بسته‌بندی به افزایش شکاف عرضه کمک می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود در سال مالی ۲۴، تقاضای جهانی آلومینیوم با ۲.۹ درصد افزایش به ۷۲۲۱۵۰۰۰ تن برسد که اندکی از افزایش عرضه ۲.۱ درصدی به ۷۱.۸۳ میلیون تن پیشی بگیرد. چین به عنوان بزرگترین تولید و مصرف‌کننده، افزایش تقاضای ۲.۴ درصدی را به ۴۳.۳۰۳ میلیون تن و با افزایش ۲.۵ درصدی عرضه به ۴۲.۳۶۱ میلیون تن پیش‌بینی کرده است. پیش‌بینی می‌شود که هرگونه کسری عرضه در چین از طریق واردات از سایر کشورها برطرف شود.

صنایع عمده روندهای تقاضای متفاوتی را در سال مالی ۲۴ نشان می‌دهند، به استثنای کاهش ۱.۲ درصدی ساخت‌و ساز، پیش‌بینی می‌شود حمل‌ونقل به رهبری خودروهای برقی ۴.۸ درصد، ظروف و بسته‌بندی ۲.۳ درصد و صنعت برق به ویژه انرژی خورشیدی، ۶.۸ درصد رشد کند. پیش‌بینی می‌شود بهبود پس از رکود املاک و مستغلات در چین تدریجی باشد.

در این گزارش همچنین به آلومینیوم سبز ژاپن با تاکید بر عرضه محدود آن پرداخت است، در حالی که حجم تخمینی واردات شمش آلومینیوم سبز در سال مالی ۲۳، ۱.۱ میلیون تن است.

با توجه به نرخ آلومینیوم ژاپن، انتظارات حاکی از آن است که قیمت در سه ماهه ژانویه تا مارس سال مالی ۲۴ به پایین‌ترین سطح خود رسیده و پس از آن مجدداً افزایش یابد. مذاکرات قرارداد برای سه ماهه آینده در حال انجام است و تولیدکنندگان ۹۵ دلار در تن را پیشنهاد کرده‌اند که شاهد کاهش ۲ درصدی نسبت به سه ماهه قبل است.

پیش‌بینی می‌شود که تسویه‌ها از ۷۵ تا ۹۵ دلار متغیر باشد، اما پیش‌بینی‌ها برای فصل‌های بعدی محدوده ۹۰ تا ۱۵۰ دلار را نشان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =