جان‌نثاری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: نگاه ما به کمیته تخصصی مشارکت‌های مردمی به عنوان ستاد پشتیبانی از مبارزه با اعتیاد و موادمخدر است، هدف این است که از ظرفیت‌های مردمی در این حوزه نیز غفلت نشود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدرضا جان‌نثاری در جلسه کمیته تخصصی مشارکت‌های مردمی استان با تمرکز بر سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه پیشگیری و مقابله با موادمخدر و اعتیاد با اشاره به اینکه بیماری ایدز یکی از عارضه‌های نزدیک به اعتیاد است، اظهار کرد: باتوجه به اهمیت این موضوع، پیشگیری از این بیماری مترادف با پیشگیری از اعتیاد قرار بگیرد و اقدامات در این حوزه با جدیت دنبال شود.

وی ادامه داد: همچنین تأکید می‌شود کمپ‌های ماده ۱۶ مبارزه با مواد مخدر و زندان‌ها نیز در حوزه تشخیص این بیماری، به صورت صد درصد غربالگری انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: اداره کل بهزیستی استان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز به صورت نوبه‌ای از کمپ‌های ماده ۱۵ مبارزه با موادمخدر بازدید کنند و بر امورات مرتبط نظارت عمومی داشته باشد.

وی متذکر شد: فهرستی از توانمندی سازمان‌های مردم نهاد استان که در حوزه پیشگیری و مقابله با اعتیاد و موادمخدر فعال هستند احصاء و نیازمندی‌های این سمن‌ها در حوزه‌های مختلف برآورده شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ضمن اشاره به اقدامات بسیج در حوزه پیشگیری از موادمخدر و اعتیاد، گفت: طبق گزارش ارائه شده سه هزار کارگاه در حوزه پیشگیری از موادمخدر توسط بسیج انجام شده است که جای قدردانی دارد.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهیدان حوزه پیشگیری از قاچاق موادمخدر و اعتیاد، گفت: شورای اطلاع رسانی استان باید در خصوص اقدامات جدی دولت و نظام جمهوری اسلامی در پیشگیری و مقابله با موادمخدر و اعتیاد برنامه و در این خصوص با رسانه‌های استان تعامل و همفکری لازم را داشته باشند.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: همچنین انتظار می‌رود برخورد با قاچاقچیان با مواد مخدر همانند سال‌های اخیر با جدیت دنبال شود.

وی ضمن تأکید بر مشارکت مردم در حوزه پیشگیری از موادمخدر، اظهار کرد: نگاه ما به این کمیته به عنوان ستاد پشتیبانی از مبارزه با اعتیاد و موادمخدر است، هدف این است که از ظرفیت‌های مردمی در این حوزه نیز غفلت نشود.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد ساخت و ساز مدارس استان را خیرین انجام می‌دهند و این نشان دهنده حضور پویای مردم در امورات است، که البته در حوزه مبارزه با موادمخدر نیز همین رویکرد وجود دارد و وظیفه ما استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: در هر جلسه از سازمان‌های مردم نهاد موفق نیز دعوت شود تا از تجربیات این سمن‌ها بتوانیم استفاده کنیم و در راستای کاهش چالش‌ها تسهیل‌گری داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =