سازمان غذا و دارو

رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم افتتاح خط تولید انسولین نسل جدید در کشور گفت: سال گذشته متفورین که در کنترل قند خون به بیماران دیابتی کمک می‌کند، بیشترین تولید و مصرف را در دارونامه کشور داشته و بنابراین پرمصرف‌ترین و پرتیراژترین دارو از نظر تولید است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، سید حیدر محمدی در مراسم افتتاح خط تولید انسولین نسل جدید در کشور با حضور چند تن از مدیران این سازمان و فعالان حوزه دارویی کشور اظهارداشت: به استناد آمارهای سازمان بهداشت جهانی از بیماری دیابت، حدود ۹۰ درصد از جمعیت دیابتیک دنیا از داروهای خوراکی این بیماری استفاده می‌کنند و حدود ۱۰ درصد نیز مصرف کننده انسولین تزریقی هستند.

وی با بیان اینکه دیابت یکی از بیماری‌های مزمن پرهزینه در دنیا و از جمله ایران است، گفت: بیشتر کشورها و دولت‌های توسعه یافته هزینه‌های زیادی را صرف درمان دیابت می‌کنند به طوری که بخشی از هزینه‌ها برای پیشگیری، در حوزه بهداشت مصرف می‌شود و بخشی هم برای درمان است.

محمدی خاطر نشان کرد: دنیا امروز پیشگیری از بیماری دیابت را در اولویت قرار داده است.

معاون وزیر بهداشت به اجرای پویش ملی سلامت در ایران و غربالگری دو بیماری فشارخون و قندخون اشاره کرد و افزود: این پویش با هدف شناسایی افراد دیابتیک و دارای فشارخون بالا و یا افراد در معرض خطر این دو بیماری در حال انجام است که اقدامی در راستای پیشگیری و درمان به موقع این بیماری‌هاست.

رییس سازمان غذا و دارو یادآور شد: سال گذشته متفورین که در کنترل قند خون به بیماران دیابتی کمک می کند، بیشترین تولید و مصرف را در دارونامه کشور داشته و بنابراین پرمصرف‌ترین و پرتیراژترین دارو از نظر تولید است.

خط تولید انسولین جدید(انسولین ترکیبی کوتاه اثر و طولانی اثر) با ظرفیت تولید ۸۰ تا ۱۰۰ هزار انسولین قلمی نسل جدید افتتاح شد.انسولین‌های نسل جدید به فرد دیابتی کمک می کند تا تعداد سوزن‌های کمتری استفاده کرده و به این ترتیب هزینه‌های کمتری نیز برای مصرف روزانه انسولین پرداخت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =