• ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
  • کد خبر: 47052
  • readingTime: ۱ دقیقه
امنیت غذایی

معاون نظارت و ارزیابی ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز از سند ملی امنیت غذایی که مشتمل بر ۲۰۰ برنامه اقدام ملی است رونمایی می شود.

به گزارش ایراسین، کریم زاهدی، معاون نظارت و ارزیابی ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این سند اردیبهشت ماه مصوب شد و رئیس جمهور آن را در تیر ماه ابلاغ کرد و قبل از این کشور در حوزه امنیت غذایی یک سند منسجم نداشتیم.

او گفت: این سند،‌سندی منسجم،‌ مشتمل بر ۲۰۰ برنامه اقدام ملی است که بنا است این حوزه ساماندهی کند و ۴ رکن اصلی در حوزه تولید غذا، حوزه سلامت غذا، حوزه دسترسی به غذا و حوزه رسیدگی به منابع پایدار و پایداری تولید دارد که دسته‌های متعددی از جمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت نیرو از جنبه مدیریت آب که ارتباط مستقیم دارد مسائل حوزه دانشی تولید غذا که فرض کنید بذور کشاورزی که مسائل دانشی متعددی دارند و مهم‌ترین مسئله‌ای که در واقع سند به آن می‌پردازد تولید متناسب با جمعیت کشور است و با تاکید بر افزایش راندمان که بتواند پایداری تولید را هم در بلند مدت مهیا کند.

زاهدی گفت: دوره اجرایی این سند ۱۰ ساله است و طبیعتاً بیش از دوره اجرای برنامه هفتم است.

او افزود: منظور از قرارگاهی شدن شناسایی به موقع آسیب است و برای این موضوع باید برنامه بلند مدت و واکنش سریع داشته باشیم تا به موقع آسیب را تشخیص و عکس‌العمل مناسب نشان دهیم.

او گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی هرجا که احساس کند نیاز است و تشخیص دهد که می تواند به موضوعی کمک کند، قطعا ورود می کند.

زاهدی گفت: با وجود یک سند منسجم در حوزه امنیت غذایی، برنامه ریزی منظم و سیاست یکپارچه‌ در طول حاکم می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =