• ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
  • کد خبر: 46574
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلای جهانی

روز گذشته روند قیمت در بازار طلا یکدست نبود. با وجود اینکه فاکتورهای تعیین قیمت طلا و سکه هر دو افزایشی بودند اما سکه‌های سبک روند کاهشی داشتند. روز گذشته حباب سکه در تمام قطعات کاهشی شد.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه دیروز همتراز نبود. طلا افزایشی شد و سکه در بیشتر قطعات کاهشی بود. سکه‌های سنگین نیز نوسان‌های محدودی داشتند و می‌توان گفت با همان قیمت روز دوشنبه معامله شدند.

صبح روز دوشنبه و پس از بازگشایی بازارهای جهانی انس طلا با گپ مثبت بازگشایی شد و در لحظه نگارش این گزارش با رشد ۲۶ دلاری با قیمت ۲۰۳۹ دلار در حال معامله است.

کارشناسان بازار طلا با تکیه بر کاهش حباب سکه و نداشتن حباب قیمتی در طلای آب ‌شده، بازار فلززرد و ارز را در آرامش توصیف می‌کنند و معتقدند عرضه و تقاضا در تعادل قرار دارد و نوسانات قیمتی در بازار طبیعی است.

روند معکوس بازار طلا و سکه

دیروز هفتم آذر ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی نوسان محدود هزار تومانی داشت و می‌توان گفت در روندی خنثی و با همان قیمت ۲۸ میلیون و ۸۹۴ هزار تومانی روز گذشته معامله شد. سکه‌ بهار با رشد ۱۱ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۷۰۸ هزار تومان معامله شد و تنها قطعه افزایشی بازار بود.

روز گذشته قیمت نیم‌سکه و ربع سکه کاهش ۵۰ هزار تومانی داشت. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۲۵۰هزار تومان معامله شد. سکه گرمی با کاهش پنج هزار تومانی روی قیمت پنج میلیون و ۷۹۵ هزار تومانی ایستاد.

کاهش حباب سکه بهار

دیروز قیمت طلا نسبت به افزایش قیمت انس جهانی واکنش بیشتری نشان داد و رشد قیمت داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افزایش ۸۲ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون ۶۴۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز رشد ۲۰ هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۵۷ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز افزایش داشت و به دو میلیون و ۴۲۴ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب تمام قطعات سکه کاهش قابل توجهی داشت. حباب سکه‌ امامی ۳۹۱ هزار تومان کاهش داشت و به کانال چهار میلیونی برگشت. حباب سکه بهار ۳۹۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۴۵ هزار تومان، ربع سکه ۱۴۷ هزار تومان و سکه گرمی ۵۳ هزار تومان کاهش داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =