• ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
  • کد خبر: 46561
  • readingTime: ۲ دقیقه
عباد محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران

عباد محمدولی، تحلیل‌گر بازار طلا و جواهر گفت: نوسانات فعلی در بازار طلا جزئی و طبیعی است. نمی‌توان از تاثیر انس بر بازار داخلی چشم پوشی کرد و هرگونه تغییر در بازار جهانی سبب ایجاد یک روند افزایش یا کاهشی در بازار داخلی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار طلا با بازدهی منفی هفته پایانی آبان ماه را به اتمام رساند ولی روند بازار با شروع آذرماه تغییر کرد و طلا وارد فاز افزایشی شد. روز گذشته قیمت طلا و سکه در بازار داخلی با نوسانات صعودی انس همراه بود و طلا با افزایش در تمام قطعات و وزن‌ها به کار خود پایان دهد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار روز قبل با رقم حدود ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید. سکه تمام نیز با بهای ۲۸ میلیون و ۹۵۹ هزار تومان عرضه شد. نیم‌سکه و ربع سکه تنها قطعات کاهشی دیروز بودند و با افت قیمت محدودی به ترتیب در ایستگاه ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی و ۱۰ میلیون و ۲۵ هزار تومانی قرار گرفتند. در همین راستا عباد محمدولی، فعال اقتصادی و کارشناس و تحلیل‌گر بازار طلا و جواهر با اشاره به نوسانات افزایشی قیمت طلا و سکه به خبرنگار ایراسین گفت: نوسانات فعلی در بازار طلا طبیعی است و قیمت‌ها به اندازه چشمگیری تغییر نمی‌کنند؛ به‌عبارتی تغییرات قیمتی که این روزها در بازار طلا مشاهده می‌کنیم، بسیار محدود و جزئی است و قیمت‌ها با یک شیب ملایم به سمت افزایش یا کاهش حرکت می‌کنند.

به اعتقاد این تحلیل‌گر بازار طلا ریتم صعودی قیمت‌ها طبیعی بوده و آرامش در بازار طلا برقرار است، محمدولی اظهار کرد: باتوجه به اتفاقاتی که طی هفته‌های اخیر در بازار طلا و سکه رخ داد و قیمت‌ها تاحدودی نوسان پیدا کرد؛ اکنون بازار به آرامش و ثبات نسبی رسیده است. از نظر ما فعالان بازار قیمت‌ طلا و سکه مسیر طبیعی خود را طی می‌کند و هیچ علت خاصی برای نوسانات فعلی وجود ندارد.

بازار داخلی چشم‌انتظار قیمت جهانی

انس جهانی در آخرین روز کاری هفته گذشته با وجود آتش‌بس در منطقه طی یک روند صعودی به محدود دو هزار دلاری حرکت کرد. روند صعودی انس با شروع هفته کاری جدید در بازارهای بین‌المللی نیز متوقف نشد تاجایی‌که روز گذشته انس سطح ۲۰۲۸ را نیز مشاهده کرد تا بیش از همیشه معامله‌گران در این بازار را غافلگیر کند. به اعتقاد فعالان بازار طلا انس جهانی یکی از فاکتورهای اساسی در تعیین سمت وسوی قیمت طلا در بازار داخلی به شمار می‌رود. محمدولی با اشاره به تاثیر انس جهانی بر بازار داخلی توضیح داد: نمی‌توان از تاثیر انس چشم پوشی کرد و رخدادهای جهانی بر روند قیمت انس تاثیر زیادی دارد. بهای انس طی روزهای اخیر به بالاتر از دو هزار دلار رسید و هرگونه تغییر در بازار جهانی سبب ایجاد یک روند افزایش یا کاهشی در بازار داخلی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =