• ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
  • کد خبر: 46345
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلافروشی

قیمت طلا و سکه در آخرین معامله هفته گذشته تغییر قیمتی چندانی نداشت. بازار طلا در هفته‌ای که گذشت نسبت به نوسانات افزایشی انس طلای جهانی واکنش چندانی نشان نداد و از روند کاهشی قیمت دلار تبعیت کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از تجرت نیوز، قیمت طلا و سکه در حالی هفته گذشته را پشت‌سر گذاشت که روندهای کاهشی محدود دلار، مانع اثرپذیری بازار طلای داخلی از افزایش قیمت انس جهانی شد. بازدهی بازار طلا در هفت روز گذشته منفی شد و کاهش‌های پلکانی دلار، به شرایط رکودی بازار طلا دامن زد.
گفتنی است انس جهانی طلا در هفته گذشته رشد ۲۸ دلاری داشت و با اینکه منطقه ۲۰۰۰ دلاری را روز پنجشنبه از دست داد اما در لحظه نگارش این گزارش با روند افزایشی و با قیمت ۱۹۹۳ دلار در حال معامله است. موضوع بیانیه تروئیکای اروپا در خصوص لغونشدن تحریم‌های برجام و آتش‌بس چهار روزه در منطقه از سیگنال‌هایی است که در روز جاری می‌تواند مورد توجه معامله‌گران بازارهای مالی قرار بگیرد.

ثبات قیمت در سکه‌های سبک

پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی کاهش ۴۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۸ میلیون و ۶۶۱ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار تنها قطعه افزایشی بازار سکه بود و با رشد دو هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۳۹۷ هزار تومان معامله شد.

در آخرین معامله هفته گذشته قیمت نیم‌سکه و ربع‌ سکه و سکه گرمی بدون تغییر و با همان قیمت‌های روز چهارشنبه معامله شدند. این قطعات به ترتیب با قیمت‌های ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شدند.

افت حباب،‌ در تمام قطعات سکه

روز پنجشنبه قیمت طلا افزایشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افزایش ۲۸ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۴۹۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش هفت هزار و ۸۰۰ تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۲۲ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز افزایش داشت و به دو میلیون و ۳۸۹ هزار تومان رسید.

در بازار طلا و سکه در هفته گذشته با وجود اینکه قطعات سکه نوسان قیمتی محدودی داشتند اما حباب سکه در تمام قطعات کاهش داشت. حباب سکه‌ امامی ۱۳۳ هزار تومان، سکه بهار ۸۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۴۲ هزار تومان، ربع سکه ۲۰ هزار تومان و سکه گرمی ۱۰ هزار تومان کاهش داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =