بهروز رحمتی

بهروز رحمتی، معاون توسعه و اکتشافات شرکت ملی مس گفت: در صورتی که با روند فعلی در حوزه هوشمندسازی معادن پیش برویم بدون شک در کمتر از ۴-۳ سال آینده در حوزه معدنی کشور با بحران مواجه خواهیم شد.

بهروز رحمتی، معاون توسعه و اکتشافات شرکت ملی مس در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: اگر موضوع هوشمندسازی معادن مورد توجه شرکت‌های معدنی قرار نگیرد بدون شک در نهایت باعث مرگ این شرکت‌ها خواهد شد. این مقوله در ایران هم اخیرا آغاز شده است اما هنوز در فازهای بسیار اولیه هستیم. هنوز شاید بسیاری از مدیران ارشد شرکت‌ها و به‌ویژه حاکمیت بر اهمیت موضوع هوشمندسازی معادن یا دیجیتال ماینیگ پی نبرده‌اند. گذر از شرایط سنتی و ورود به این حوزه بدون شک یک اختیار نیست، بلکه یک الزام است. در صورتی که با روند فعلی پیش برویم بدون شک در کمتر از ۴-۳ سال آینده در حوزه معدنی کشور با بحران مواجه خواهیم شد.

وی افزود: اگر تصمیم گیری و فرهنگ سازی میان بنگاه‌ها و مدیران ارشد و مدیران میانی بنگاه‌ها شکل بگیرد یک بازه زمانی حداقل ۵ ساله برای هوشمندسازی معادن در کشور نیاز است. این بازه زمانی فرصت خوبی برای تحق این امر مهم است اما در شرایطی که برنامه ریزی و زمان‌بندی داشته باشیم. در غیر این صورت تا ۱۰ سال آینده هم هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد. این امکان وجود دارد که یک برنامه ۵ ساله توام با فرهنگ سازی و سیاست گذاری حاکمیت برای هوشمندسازی معادن تهیه و اجرایی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =