عباس زاده

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی خواستار ارائه فهرست اقدامات مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی معادن توسط خانه صنعت و معدن شد و گفت: مسئولیت‌های اجتماعی معادن استان باید ساماندهی شوند.

به گزارش ایراسین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عباس زاده معاون استاندار در جلسه شورای معادن استان گفت: اگر تمدید پروانه فعالیت معادن جزو اختیارات شورای معادن است باید بعد از بررسی‌های کارشناسی، پروانه‌ها به مدت ۶ ماه دیگر تمدید شود.

او با بیان اینکه طبق بند «ه» تبصره هفت، دولت موظف است حقوق دولتی معادن را هر سه ماه یک بار به خزانه معین استان واریز کند، افزود: وجود معادن فعال در مناطق و عدم توجه به بُعد اجتماعی و نیازهای اولیه مردم توسط این معادن، سبب نارضایتی‌هایی شده لذا معادن باید از محل مسئولیت‌های اجتماعی به روستاها کمک کنند.

عباس زاده خواستار ارائه فهرست اقدامات مسئولیت‌های اجتماعی معادن توسط خانه صنعت و معدن در شورای معادن آینده شد و گفت: توجه به ذهنیت‌های نادرست در خصوص مسئولیت اجتماعی معادن باید در دستور کار باشد.

به گفته معاون استاندار؛ معادن هم باید نسبت به نیازهای مردم منطقه و روستاها مسئولیت پذیر باشند.

او با اشاره به بادهای ۱۲۰ روزه و شرایط آب و هوایی خراسان جنوبی، گفت: معادن ما در شرایط بدی آب و هوا فعالیت دارند لذا باید موانع سد راه تولید در اسرع وقت رفع شود.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این جلسه با اشاره به اولین حضور استان در نمایشگاه بین المللی تهران برای عرضه توانمندی ها، اظهار کرد: سرمایه گذاران زیادی استقبال کردند تا در استان سرمایه گذاری کنند.

آریافر با اشاره به محدوده‌های مختلف، ذخایر سنگ و ظرفیت‌های بنتونیت استان تصریح کرد: بهترین سنگ‌ها و ۷۶ درصد زغال سنگ را در استان داریم، ولی جایگاهی نداریم و حتی به دلیل نداشتن برخی زیرساخت‌های فرآوری، ظرفیت ها، به اسم استان‌های دیگر معرفی می‌شود.

به گفته او؛ در ذخایر فلزی به ویژه طلا جایگاه ویژه‌ای داریم، ظرفیت تولید شمش طلای ما بالاست و استان باید موانع تولید را رفع کند.

در شورای معادن با تمدید پروانه معدن گچ افضل آباد (بهره بردار شهرداری نهبندان) تا پایان امسال موافقت شد. همچنین در این جلسه در خصوص نصب Gps مختص دستگاه‌هایی که در مالکیت بهره بردار است و در خصوص سوخت مورد نیاز ماشین آلات سنگین معادن نیز بحث و تبادل نظر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =