• ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
  • کد خبر: 45816
  • readingTime: ۲ دقیقه
آهن اسفنجی

معاملات این هفته از بورس کالا با روند افزایشی تقاضا برای آهن‌اسفنجی آغاز شد. البته محدودیت‌های سفارش‌گذاری منجر به کاهش قیمت آهن اسفنجی شد. از طرفی قیمت کنسانتره سنگ‌‍آهن برخلاف معاملات دو هفته اول آبان ماه افزایش پیدا کرد و قیمت گندله سنگ‌آهن نیز به روند نزولی دو هفته قبل خود ادامه داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، معاملات این هفته از بورس کالا با روند افزایشی تقاضا برای آهن اسفنجی آغاز شد. البته محدودیت‌های سفارش‌گذاری منجر به کاهش قیمت آهن‌اسفنجی شد. از طرفی قیمت کنسانتره سنگ‌آهن برخلاف معاملات دو هفته اول آبان ماه افزایش پیدا کرد و قیمت گندله سنگ‌آهن به روند نزولی دو هفته قبل خود ادامه داد. انتظار می‌رود با افزایش قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی قیمت گندله و کنسانتره نیز تقویت شود ولی ضعف شدید در بخش تقاضا برای این دو باعث شده تا قیمت‌ها قدرت صعودی خوبی نداشته باشند.

آهن اسفنجی

هفته جاری ۹۷ هزار تن آهن اسفنجی در بورس کالا عرضه شد و تمام مقدار آن مورد معامله قرار گرفت با این حال با سیاست‌های بازارگردان و محدودیت‌هایی مانند تعیین میزان سقف سفارش، قیمت آهن اسفنجی ۳.۷ درصد کاهش یافت و از قیمت کیلویی ۱۲ هزار و ۹۱۵ تومان به ۱۲ هزار و ۴۳۸ تومان رسید.

متوسط قیمت آهن اسفنجی در بورس کالا به قرار نمودار زیر است:

روند نزولی تقاضای کنسانتره ادامه‌دار است

تقاضا برای آهن اسفنجی در نیمه دوم هر سال افزایش پیدا می‌کند. امسال نیز از نیمه دوم سال تمام آهن اسفنجی عرضه شده در بورس کالا معامله شده است.

کنسانتره سنگ‌آهن

متوسط قیمت کنسانتره سنگ‌آهن در معاملات این هفته بورس کالا با افزایش ۱۵ تومانی به کیلویی ۳ هزار و ۶۱۵ تومان رسید. با این حال حجم تقاضا برای کنسانتره کم است. در بسیاری از معاملات کنسانتره سنگ‌آهن طی سال جاری کمتر از ۵۰ درصد عرضه مورد معامله قرار می‌گیرد. در معاملات این هفته نیز از ۳۷۷ هزار تن کنسانتره عرضه شده تنها ۱۱۰ هزار تن معامله شد.

متوسط قیمت کنسانتره به قرار نمودار زیر است:

روند نزولی تقاضای کنسانتره ادامه‌دار است

روند قیمتی کنسانتره سنگ آهن در بورس کالا از اول مردادماه صعودی شد و همچنان به این روند ادامه می‌دهد. با این حال باید در نظر داشت قیمت کنسانتره در نزدیکی سطح ۳ هزار و ۶۲۵ تومان مقاومت قوی دارد و شاید به راحتی قدرت شکست این مقاومت را نداشته باشد.

گندله سنگ‌آهن

متوسط قیمت گندله سنگ‌آهن در معاملات این هفته بورس کالا به کیلویی ۴ هزار و ۷۶۶ تومان رسید. در این معامله برای دومین هفته پیاپی قیمت گندله کاهش پیدا کرد. روند قیمتی گندله سنگ‌آهن نیز از اول مرداد صعودی شد ولی از ۶ آبان ماه قیمت گندله گارد نزولی گرفته است. در معاملات این هفته نیز قیمت گندله به سطح ناچیزی نسبت به هفته گذشته کاهش یافت.

متوسط قیمت گندله سنگ‌آهن به قرار نمودار زیر است:

روند نزولی تقاضای کنسانتره ادامه‌دار است

در معاملات این هفته از بورس کالا ۶۴۲ هزار تن گندله عرضه شد و تنها ۳۰۲ هزار تن از آنها مورد معامله قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =