انتخابات

معاون آموزش و دبیر کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات کشور گفت: تاکنون همه فرآیندهای انتخابات امسال الکترونیکی بوده و در این زمینه بخشداران باید پیشرو باشند و بر اساس تکلیف محوله، طرح جامع آموزش انتخابات تدوین و ابلاغ شده و ۱۰ نوع برنامه مختلف در این طرح پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، علیرضا براتی معاون آموزش و دبیر کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات کشور، پیش از ظهر دوشنبه در «کارگاه آموزشی انتخابات بخشداران استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد» با اشاره به اهمیت اشراف همه بخشداران باید به قوانین انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و آئین نامه‌هایی که به زودی ابلاغ و به صورت کتابچه در اختیار مجریان قرار می‌گیرد، اظهار داشت: امسال یک هشتم شعب اخذ رأی کشور می‌تواند الکترونیکی باشد.

وی ادامه داد: تاکنون همه فرآیندهای انتخابات امسال الکترونیکی بوده و در این زمینه بخشداران باید پیشرو باشند و بر اساس تکلیف محوله، طرح جامع آموزش انتخابات تدوین و ابلاغ شده و ۱۰ نوع برنامه مختلف در این طرح پیش بینی شده است.

معاون آموزش و دبیر کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات کشور به اهمیت ارتقا دانش علمی و توانمند سازی همه مدیران، کارکنان ستاد انتخابات، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها اشاره و بیان کرد: ۸۰ هزار ساعت آموزش تخصصی برای کارکنان و مدیران وزارت کشور و ۴۰ هزار ساعت برای اعضای ستاد انتخابات در استان‌ها در نیمه نخست امسال برگزار شده است.

وی افزود: رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت به عنوان چهار راهبُرد اساسی برای دست‌اندرکاران انتخابات از سوی رهبری تعیین شده و همه باید بر این مدار حرکت کنیم و به همین منظور کمیته آموزش و پژوهش در ستاد انتخابات کشور شکل گرفته و آموزش عوامل اجرایی انتخابات و تربیت مدرس انتخابات را تدوین کرده است.

براتی ادامه داد: این دوره آموزشی برای پنجمین گروه از بخشداران کشور به میزبانی اصفهان اکنون در حال برگزاری است و آموزش به فرمانداران و معاونان سیاسی نیز بزودی آغاز خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری امسال برای نخستین بار در دولت سیزدهم توسط مدیران برگزار می‌شود، از این رو نیازمند عزم همگانی و آموزش‌های کاربردی برای برگزاری شایسته و سالم این رویداد سیاسی هستیم.

معاون آموزش و دبیر کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات کشور گفت: کلیپ‌های آموزشی نیز برای مواقعی که اتفاقات پیش بینی نشده در فرآیندهای مختلف برگزاری انتخابات پیش می‌آید تهیه شده است که در اختیار بخشداران و مدیران قرار می‌گیرد و آزمون برخط در سامانه جام پس از پایان دوره‌های آموزشی نیز با هدف تثبیت یادگیری‌ها برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =