• ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
  • کد خبر: 45734
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلافروشی

قیمت طلا و سکه دیروز برای دومین روز متوالی در روند نزولی بسته شد. فعالان بازار طلا، رکود و افت تقاضا در این بازار را عامل اصلی کاهش قیمت‌ها می‌دانند. این در حالی است که افت قیمت سکه، افت حباب را هم در بازار طلا به دنبال داشت.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه روز گذشته در روند کاهشی قرار گرفت. در حالی که بازارهای جهانی در تعطیلات پایانی هفته قرار داشتند و دلار نیز در روندی خنثی نوسان داشت، قیمت طلا و سکه در همه قطعات و وزن‌ها نزولی شد.

فعالان بازار طلا شرایط اقتصادی و افت قدرت خرید مردم را در شرایط رکودی بازار فلز زرد دخیل می‌دانند. تحلیلگران بازارها نیز معتقدند هیجانات اولیه رخدادهای منطقه، از بازار تخلیه شده و روزهای آرامی را برای هفته جاری پیش‌بینی می‌کنند.

گفتنی است انس جهانی طلا با رقم ثابت ۱۹۳۸ دلاری در حال معامله است.

افت قیمت در تمام قطعات سکه

دیروز یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی کاهش ۱۵۰ هزار تومانی داشت که این قطعه را به کانال پایین‌تر کشاند. سکه امامی با قیمت ۲۸ میلیون و ۸۹۹ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار با کاهش ۸۰ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۵۱۷ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته نیم‌سکه کاهش ۵۰ هزار تومانی داشت و ربع‌ سکه بدون تغییر نسبت به روز شنبه معامله شد. این قطعات به ترتیب با قیمت‌های ۱۵ میلیون و ۲۵۰ و ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی نیز با افت ۵۰ هزار تومانی با قیمت پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.پ

حباب سکه نزولی شد

دیروز قیمت طلا نیز کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رقم ۱۰ میلیون و ۴۳۴ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۰۹ هزار تومان رسید.

در بیست و یکمین روز آبان، حباب تمام قطعات سکه نزولی شد. حباب سکه امامی ۱۶۷ هزار تومان، سکه بهار ۹۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۴۹ هزار تومان، ربع سکه دو هزار تومان و سکه گرمی ۵۰ هزار تومان کاهش داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =