معدن زغال سنگ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بر بکارگیری مسئول ایمنی در همه معادن این استان تأکید کرد و گفت: حضور مستمر مسوول فنی و ایمنی در معادن از الزامات عملیاتی است و بهره برداران معادن باید به آن توجه کنند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، خلیل احمد سلامی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، روز شنبه در بازدید از معدن و کارخانه استحصال طلای تفتان اظهار داشت: مسئولان فنی معادن، مسوولیت بررسی محل عملیات را دارند و باید در هر شیفت کاری قبل از استقرار و شروع بکار کارگران، جبهه کار را مورد بررسی قرار دهند.
وی ادامه داد: استفاده از نیروهای بومی بویژه در بخش ماشین آلات سنگین بدلیل شناخت آنها از منطقه در کاهش حوادث اثرگذار است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اپراتورهای ماشین آلات سنگین مورد استفاده در معادن باید گواهی و استانداردهای لازم را داشته باشند، گفت: با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی این آمادگی وجود دارد تا برای سرعت بخشیدن به کار، مراحل اخذ گواهینامه در محل انجام شود.
وی افزود: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در بحث تربیت نیروی ماهر مورد نیاز معادن پای کار هستند، همچنین باید فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با صنایع معدنی مورد حمایت قرار گیرند.
سلامی افزود: معدن طلای تفتان از جمله فرصت‌های پرکشش اشتغال سیستان و بلوچستان است و برای پیشرفت و توسعه منطقه نقشی مهم بر عهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =