اورژانس

رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۸۳ دستگاه آمبولانس از ۲۱۰ آمبولانس اصفهان از رده خارج شده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فرهاد حیدری رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان، صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۶۱ کد خدماتی اورژانس در استان اصفهان و یک هوایی اظهار داشت: برای این تعداد پایگاه ۲۱۰ واحد آمبولانس در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۸۳ دستگاه از رده خارج شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۱۲۷ آمبولانس موجود نیز در شرایط مناسبی قرار ندارند، افزود: میانگین سنی آمبولانس‌های موجود بین ۱۵ تا ۲۰ سال است که این میزان نیز دو برابر استاندارد جهانی است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه هر آمبولانس در اصفهان روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ عملیات انجام می‌دهد، افزود: میانگین تردد هر واحد در طول روز ۲۰۰ کیلومتر برآورد شده است.

وی با بیان اینکه اغلب آمبولانس‌های اصفهان دیگر قابلیت تعمیر شدن ندارند، ادامه داد: برای تعمیر هر یک از این خودروها بیش از نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حیدری با تاکید بر اینکه برای تعمیر و به روز رسانی آمبولانس‌های علوم پزشکی اصفهان نیازمند نگاه ویژه خیران هستیم، اضافه کرد: در این راستا باید توجه داشت که خیران تاکنون خدمات زیادی را ارائه داده‌اند اما ما نیز همچنان نیازمند اعتبارات بیشتر برای خدمت رسانی به موقع هستیم.

گفتنی است شرکت فولاد مبارکه تاکنون تعمیر و بازسازی ۶۶ دستگاه آمبولانس ازکارافتاده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را با پرداخت ۱۰ میلیارد تومان اعتبار محقق ساخته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =