سیل لرستان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۱۷۸۹ نفر در ۱۳ استان متاثر از سیل و آب‌گرفتگی خبر داد.

به گزارش ایراسین، بابک محمودی با اشاره به انجام عملیات سیل و آب‌گرفتگی از ۱۱ تا ۱۸ آبان و تا ساعت ۶ صبح امروز گفت: ۱۳ استان کشور شامل استان‌های اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، گلستان، مازندران، هرمزگان، همدان و یزد، متاثر از سیل و آبگرفتگی شده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: در این ۱۲ استان، ۳۲ شهرستان، ۶۶ منطقه شامل ۵۶ روستا، ۹ شهر و یک منطقه عشایری از ۱۳ استان کشور نیاز به امدادرسانی پیدا کردند.

وی ادامه داد: در این مدت‌ زمان، ۱۲۹ تیم امدادی، شامل ۵۷۸ امدادگر، به ۱۷۸۹ نفر امدادرسانی کردند، ۶۸ نفر را به مناطق امن منتقل و به ۲۳۳ نفر اسکان اضطراری دادند. متاسفانه یک نفر از هم‌وطنان (در شهرستان کلاله و یک نفر در گالیکش جان خود را از دست دادند و یک نفر دیگر (در میامی) مفقود شده است.

محمودی با اشاره به اینکه با کمک دستگاه‌های پمپ آب و لجن‌کش، آب تجمیع شده در ۱۲۳ واحد مسکونی تخلیه شد، افزود: امدادگران جمعیت هلال‌احمر ۳۵ دستگاه چادر، ۱۰۵۵ تخته پتو، ۳۲۹ تخته موکت، ۷۳ ست ظروف، ۴۷۷ کیلوگرم نایلون، ۳۴۴ بسته غذایی و ۵۷۰ کیلوگرم برنج در بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع کردند.

عملیات امدادرسانی در استان‌های گستان و سیستان و بلوچستان و جستجوی مفقودی در میامی (سمنان) ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =