• ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
  • کد خبر: 45493
  • readingTime: ۱ دقیقه
آلودگی هوا

امروز با توجه به تعطیلی مدارس و کاهش تردد خودروها در شهر، حدود ۲۹ واحد از میزان آلایندگی هوا کمتر شده و میانگین شاخص کیفی هوای این شهر به ۱۲۹ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، با کاهش دما همزمان با ورود به فصل پاییز هوای اصفهان بر مدار آلودگی قرار دارد و امروز با توجه به تعطیلی مدارس و کاهش تردد خودروها در شهر، حدود ۲۹ واحد از میزان آلایندگی هوا کمتر شده و میانگین شاخص کیفی هوای این شهر به ۱۲۹ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس رسیده است.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر در ایستگاه پایش خیابان احمد آباد با ۱۵۹، خرازی با ۱۵۵، قجاورستان با ۱۶۸ و کردآباد با ۱۷۰ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم قرار دارد.

امروز همچنین شاخص هوا در ایستگاه‌های انقلاب با ۱۴۶، پروین با ۱۲۹ و سپاهان شهر با ۱۴۶ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

همچنین شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ایستگاه سنجش در ۲۴ ساعت منتهی به ۸ صبح در وضعیت ناسالم قرار دارد و دیروز شاخص میانگین ۱۵۸ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم بود.

در شرایط آلودگی به شهروندان به ویژه گروه‌های آسیب پذیر سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و ریوی توصیه می‌شود در مناطق آلوده تردد نکنند ودر خانه بمانند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =