• ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
  • کد خبر: 45414
  • readingTime: ۱ دقیقه
آلودگی هوا

اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بالارفتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم شهروندان و انباشت آلاینده‌های جوی تا پنج روز آینده هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، اداره کل هواشناسی استان اصفهان ساعتی پیش جو پایداری را از امروز تا شنبه برای وضعیت آب و هوای کلانشهر اصفهان پیش‌بینی کرد و آسمان اصفهان طی این مدت همراه با غبارآلودگی، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

همچنین در مناطق مرکزی استان از جمله کلان‌شهر اصفهان و شهرستان لنجان، صنعتی اصفهان، فرودگاه اصفهان، فلاورجان، کبوتر آباد، کوهپایه، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نجف آباد، ورزنه تا روز شنبه به دلیل سکون جوی، غبار محلی و افزایش غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود و شاخص کیفی هوا در شرایط ناسالم خواهد بود.

از این رو به دلیل کاهش شعاع دید و کیفیت هوا ، بالارفتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم ، شرایط انباشت آلاینده های جوی هشدار سطح زرد برای استان اصفهان اعلام شد.

هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان به عدم تردد غیر ضروری در سطح شهرها به ویژه افراد آسیب پذیر، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحد های صنعتی توصیه کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =