• ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱
  • کد خبر: 45369
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلافروشی

قیمت طلا و سکه روز گذشته روند یکدستی نداشت. در حالی که بعد از ظهر دیروز سیگنال سفر وزیر امور خارجه آمریکا به کرانه باختری، بازار طلا را متعادل کرد، اما سکه گرمی با افزایش قابل توجهی به کانال بالاتر راه یافت.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه روز گذشته با روند صعودی باز شد. بعد از ظهر دیروز، اخبار مربوط به سفر بلینکن وزیر خارجه آمریکا به منطقه، افزایش قیمت‌ها در بازار طلا را تعدیل کرد. وزیر خارجه آمریکا که برای دیدار با محمود عباس رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین به رام‌الله آمده بود، سیگنال نزدیک شدن به پایان آتش‌بس را به بازارهای مالی داد.
روز گذشته بازارهای جهانی در تعطیلات پایانی هفته قرار داشتند و قیمت انس جهانی طلا رقم ثابت ۱۹۹۲ دلاری داشت و دلار تنها لیدر بازار طلا بود. دیروز سکه گرمی تنها قطعه‌ای بود که افزایش محسوسی داشت و به کانال بالاتر صعود کرد. کارشناسان اقتصادی معتقدند تعادل به بازارهای مالی برگشته و نباید انتظار جهش شارپی را برای قیمت طلا و سکه داشته باشیم.

صعود سکه گرمی به کانال ۶ میلیونی

دیروز ۱۴ آبان قیمت سکه امامی با رشد ۲۲ هزار تومانی با رقم ۲۹ میلیون و ۳۲۳ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار نیز افزایش ۱۱۸ هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۲۵ میلیون و ۵۹۹ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته نیم‌سکه کاهش ۱۴۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۱۵ میلیون و ۴۶۰ هزار تومانی ایستاد. ربع سکه‌ نیز کاهش ۱۵۶ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی با افزایش ۴۴۰ هزار تومانی به کانال ۶ میلیونی راه یافت و با قیمت ۶ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه گرمی ۳ میلیونی شد

دیروز قیمت طلا نیز افزایش محدودی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با هشت هزار تومان افزایش با رقم ۱۰ میلیون و ۶۸۲ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز رشد سه هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۶۹ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۴۳۶ هزار تومان معامله شد.

در چهاردهمین روز آبان حباب سکه روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۱۳۳ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۶۲ هزار تومان و ربع سکه ۱۶۷ هزار تومان کاهش داشت. حباب سکه بهار ۵۳ هزار تومان و سکه گرمی نیز ۴۳۴ هزار تومان رشد داشت. این مقدار رشد، حباب سکه گرمی را در کانال سه میلیون تومانی قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =