• ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
  • کد خبر: 45307
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلافروشی

روز گذشته بازار طلا در بیشتر قطعات و وزن‌ها با روند نزولی همراه شد. دیروز کاهش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه را وادار به عقب‌نشینی کرد. روند تقاضا نیز افزایش قیمت محدودی به سکه‌های سبک داد.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه روز گذشته با کاهش ۸۰۰ تومانی قیمت دلار همراه شد. روز گذشته کاهش قیمت بازار طلا، سکه‌ بهار را هم در کانال پایین‌تر نشاند.
جمعه ۱۲ آبان، بعد از پایان سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان قیمت دلار و سکه در بازار پشت خطی کاهشی شد و طلای جهانی و نفت نیز تا حدودی نزولی شدند؛ به همین دلیل بسیاری از بازیگران بازار طلا برای روز گذشته احتمال شکل‌گیری روند نزولی را داده بودند. گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش‌ این گزارش با رقم ۱۹۹۲ دلاری در حال معامله است. با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در روز جاری رقم طلای جهانی تغییر قیمتی نخواهد داشت و فعلا دلار تنها لیدر بازار فلز زرد است.
سکه بهار، پرچمدار بیشترین افت قیمت

روز گذشته ۱۳ آبان قیمت سکه امامی با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار نیز افت ۶۰۵ هزار تومانی داشت. این مقدار کاهش، قیمت سکه بهار را از کانال ۲۶ میلیونی پایین کشید و این قطعه با قیمت ۲۵ میلیون و ۴۸۱ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته نیم‌سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز رشد ۴۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۱۰ میلیون و ۶۲۶ هزار تومانی ایستاد. سکه گرمی با افزایش ۲۰ هزار تومانی با قیمت پنج میلیون و ۸۷۰ هزار تومان معامله شد.

توازن حباب و قیمت در خانوادهسکهها

دیروز قیمت طلا نیز کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۲۲۵ هزار تومان افت با رقم ۱۰ میلیون و ۶۷۴ هزارتومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۵۰ هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۶۵ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۴۳۳ هزار تومان معامله شد.

در سیزدهمین روز آبان، حباب قطعات سکه توازن بالایی با قیمت قطعات سکه داشت. حباب سکه امامی ۱۷۶ هزار تومان و سکه بهار ۱۸۵ هزار تومان کاهش داشت. نیم‌سکه ۲۵۷ هزار تومان،‌ ربع سکه ۱۴۴ هزار تومان و سکه گرمی ۷۱ هزار تومان افزایش حباب داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =