وزیر اقتصاد

وزیر اقتصاد در جریان بازدید از طرح احداث واحد فولادسازی و ورق نورد گرن فولادی شهرستان قروه با اشاره به اینکه تسریع در اجرای این طرح مهم به عنوان یک طرح بسیار تاثیرگذار در اشتغال و تولید استان، ضروری است، گفت: موضوع تخصیص ارز به طرح فولادسازی شهرستان قروه را پیگیری می‌کنم.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، در جریان بازدید از طرح احداث واحد فولادسازی و ورق نورد گرن فولادی شهرستان قروه در دومین سفر رئیس جمهور به استان کردستان گفت: تسریع در اجرای این طرح مهم به عنوان یک طرح بسیار تاثیرگذار در اشتغال و تولید استان، ضروری است.

وی افزود: برای کوتاه‌تر شدن زمان بندی بهره‌برداری از این طرح، تلاش خواهد شد که ارز مورد نیاز آن تامین شود.

برطرف شدن مشکل طرح فولادسازی قروه با تخصیص ارز مورد نیاز

پرویز اوسطی، نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید گفت: اجرای طرح فولادسازی قروه با تخصیص ارز مورد نیاز آن، با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

وی افزود: شهرستان قروه رنگین کمان معادن و دارای تنوعی از انواع مواد معدنی است. به طوری که ۵۰ درصد طلا و ۶۰ درصد پوکه معدنی کشور در این شهرستان استحصال می‌شود.

اوسطی تصریح کرد: ذخیره قطعی معادن سنگ آهن استان کردستان، بیش از ۱۰۰ میلیون تن است و در راستای جلوگیری از خام فروشی، شکل گیری زنجیره ارزش در دستور کار قرار گرفته است.

حمایت کامل از پیشرفت زنجیره فولاد کردستان

بختیارخلیقی، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان نیز در جریان بازدید از طرح احداث کارخانه آهن اسفنجی بیجار ضمن اظهار خرسندی از پیشرفت این طرح گفت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، از هرگونه کمکی که باعث پیشرفت طرح های شرکت صنایع فولاد کردستان شود به طور کامل حمایت خواهد کرد.

پیشرفت حدود ۴۵ درصدی آهن اسفنجی بیجار تا پایان امسال

در این بازدید، محمدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان ضمن ارائه تشریح اقدامات انجام شده از طرح کارخانه آهن اسفنجی، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال دوم عملیات عمرانی طرح (۱۴۰۲)، شاهد پیشرفتی حدود ۴۵ درصد خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =