فرودگاه

تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه بر اساس سناریوی تدوین با حضور جمعی از مسئولان و ناظران در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاهی در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان همزمان با سراسر کشور ساعت ۹ صبح امروز به مدت ۹۰ دقیقه با به صدا در آمدن آژیر وضعیت قرمز اضطراری از طرف برج مراقبت برگزار شد.

هدف از برگزاری این آزمون را ارزیابی و افزایش توان عملیاتی سازمان‌ها در زمان بروز سوانح هوایی، نحوه مدیریت بحران در شرایط اضطراری، آشنایی سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط با مناطق عملیات پروازی و نحوه دسترسی به این مناطق و شناسایی نقاط قوت و ضعف انجام عملیات در هنگام بروز سوانح و حوادث احتمالی بود.

براساس سناریوی طراحی شده، هواپیمای فرضی مسافربری MD-۸۲ با ۴۸ نفر سرنشین پس از اعلام وضعیت اضطراری در فرودگاه اصفهان به زمین نشسته و به دلیل نقص‌فنی از تاکسی وی مورد استفاده خارج و به خودروی حامل سوخت برخورد کرده و دچار انفجار و حریق می‌شود، که پس از آن واحدها و سازمان‌های داخل و خارج از فرودگاه هر یک در چهارچوب وظایف از پیش تعیین شده خود عملیات اطفاء حریق و امداد نجات را انجام می‌دهند.

گفتنی است در تمرین امروز ۱۵۰ نیروی امداد و نجات و همچنین ۴۵ خودرو از حوزه‌های ایمنی و امنیتی فرودگاه و سازمان‌های عملیاتی و امدادی استان حضور داشتند.

همچنین یادآور می‌شویم که این تمرین با حضور مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت‌ فرودگاه‌ها، مدیر ایمنی و مدیرکل آتش‌نشانی و هدایت زمینی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مدیرکل بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، نماینده پدافند غیرعامل استان، فرماندهان و مسئولان پایگاه هوایی شهید بابایی، فرماندهان یگان حفاظت هواپیمایی و پلیس فرودگاه، مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، جمعیت هلال احمر استان، پزشکی قانونی، آرامستان شهر اصفهان و... برگزار شد، که تمامی مراحل این تمرین توسط ارزیابان شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری با استفاده از چک لیست‌های بین‌المللی بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =