• ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
  • کد خبر: 45031
  • readingTime: ۱ دقیقه
آلودگی هوا

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان با میانگین ۱۵۴ برای سومین روز پیاپی در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر جوی پایدار تا اواسط روز سه شنبه برروی استان است. بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت به صورت صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد و در مناطق مرکزی استان غبار محلی و افزایش غلظت آلاینده ها در برخی ساعات پیش بینی می شود. از بعدازظهر روز دوشنبه در غرب استان و به تدریج سایر مناطق استان افزایش ابر خواهیم داشت. طی روز سه شنبه تا پنجشنبه ابرناکی، گاهی وزش باد نسبتا شدید و رگبارهای پراکنده و رعدوبرق به ویژه در نیمه غربی و جنوب استان پیش بینی می‌شود.

همچنین شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز دوشنبه هشتم آبان ماه با میانگین ۱۵۴ وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر در ایستگاه پایش خیابان‌های ۲۵ آبان، میرزا طاهر و فرشادی با ۱۵۷، میدان انقلاب و کردآباد با ۱۶۶، بزرگراه خرازی با ۱۷۲، دانشگاه صنعتی با ۱۶۷، خیابان‌های فیض و رودکی با ۱۵۲، رهنان و خیابان زینبیه با ۱۵۵، سپاهان شهر با ۱۵۱ و ولدان با ۱۵۲ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.

امروز شاخص هوا در ایستگاه پارک زمزم با ۱۲۶ و بولوار کاوه با ۱۱۱ AQI وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد. سه ایستگاه سنجش کیفیت هوا در خیابان‌های احمدآباد، پروین اعتصامی و استانداری کماکان قطع است.

امروز شاخص هوا در سجزی با ۷۶ و شاهین شهر با ۶۹ AQI قابل قبول و در قهجاورستان با ۱۶۶ AQI ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرهای مجاور اصفهان از جمله مبارکه، خمینی شهر، زرین‌شهر، نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =