کلاس دانشگاه

دبیر همایش مسئولیت اجتماعی، دانشگاه و صنعت گفت: مسئولیت‌پذیری اجتماعی در حوزه دانشگاه‌ها مغفول مانده است و باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایراسین، حسین محمودی در همایش مسئولیت اجتماعی، دانشگاه و صنعت اظهار داشت: : با توجه به تعداد مقالات اندکی که در همایش ارائه شده است به نظر می‌رسد ما در عرصه مسئولیت اجتماعی با کمبود تولید محتوای روبه رو هستیم و دانشگاه و صنعت در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده‌اند.

وی افزود: این مسئله باعث می‌شود لزوم برگزاری همایش ملی مسئولیت اجتماعی؛ دانشگاه و صنعت و همچنین شش نشست قبل از آن بیش از پیش احساس شود.

محمودی گفت: از سال ۹۲ که می‌شود آن را آغاز انتشار در حوزه csr دانست تا سال ۱۴۰۲، چاپ مقالات علمی در این زمینه ۳۵ درصد و تعداد مقالات با موضوع مسئولیت‌پذیری اجتماعی در دانشگاه‌ها نیز ۱۵ درصد رشد کرده که نشان از ضعف عملکرد در این زمینه است.

دبیر علمی همایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی، دانشگاه و صنعت با بیان اینکه تعداد افراد محدودی در همایش حضور دارند، گفت: اگرچه تعداد افراد کمی حضور دارند، اما تمام افراد مرتبط با مسئولیت‌پذیری و دغدغه‌مند دراین حوزه هستند.

محمودی ادامه داد: شرایط نه تنها سبب دلسرد شدن ما نمی‌شود، بلکه ما را مصمم‌تر می‌کند و مفتخریم که اولین همایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی، صنعت و دانشگاه را برگزار می‌کنیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه موضوع مسئولیت‌پذیری اجتماعی در سایر کشورها کسب و کاری نشده است، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی، این همایش را در حد بضاعت خود برگزار کرده و ما دست یاری را تنها به سوی افرادی دراز کردیم که دغدغه‌مند و دلسوز این مسئله بودند.

محمودی با بیان اینکه جای خالی صنایع خصوصی در این همایش احساس می‌شود، گفت: حدود ۴۵۰ دعوتنامه برای این شرکت‌ها ارسال کردیم، اما درخواست‌هایی داشتند.

عضو هیات‌علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: مؤلفه مسئولیت‌پذیری، یک مفهوم ایرانی اسلامی است که باید در کانون توجه قرار گیرد. ارگان‌های بسیاری مانند وزارت صمت و مرکز پژوهش‌های مجلس برای برگزاری این همایش به ما کمک کردند.

وی با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری اجتماعی در حوزه دانشگاه‌ها مغفول مانده است، اظهار کرد: مرکز «پایش مسئولیت، اجتماعی و فرهنگی» را در جهاد دانشگاهی دانشگاه شهید بهشتی احداث کرده‌ایم تا حضور خود در زمینه مسئولیت‌پذیری را اعلام کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =