محمدحسین صفاری

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: این اداره کل با بیش از ۳۴۶ میلیارد تومان هزینه برای درمان بیماران خاص در استان اصفهان رتبه اول کشوری در حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج را در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمد حسین صفاری مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان امروز چهارشنبه در نشست خبری به‌مناسبت هفته بیمه سلامت اظهار داشت: صندوق حمایت از بیماران خاص از ابتدای آبان‌ماه ۱۴۰۱ شروع به کار کرد و بیش از ۷۴ هزار بیمار خاص در استان اصفهان از خدمات این صندوق بهره‌مند شده‌اند. که اکثر این بیماران مبتلا به سرطان هستند.

وی با اشاره به شعار امسال بیمه سلامت «بیمه سلامت همگامی گامی به سوی تحقق عدالت اجتماعی» افزود: با تصویب صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در مجلس یازدهم، بیمه سلامت به عنوان متولی این صندوق، نهایت تلاش خود را برای کاهش درد و رنج بیماران و اجرای فرامین مقام معظم رهبری به کار گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: ۱۰۷ نوع بیماری خاص و صعب العلاج تحت حمایت این صندوق می باشد؛لیست بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج ابلاغی از سوی وزارت بهداشت شامل تالاسمی، هموفیلی، ام اس، بیماران دیالیزی (دیالیز خونی و دیالیز صفاقی)، موکوپلی ساکاریدوز، بال پروانه‌ای، انواع تیپ‌های اس ام ای، سیستیک فیبروزس، اوتیسم، سرطان، پرفشاری شریان ریوی، سکته مغزی، پیوند اعضا (شامل سلول‌های بنیادی خونساز، کلیه، کبد، قلب، پانکراس، روده، ریه)، مزمن روانی، رتینوپاتی دیابتی، صرع مقاوم به درمان، جراحی‌های DBS برای بیماران (پارکینسون، دیستونی، ترمور، تیک، تورث) ، بیماران با آسیب شنوایی شدید و دیستروفی‌های عضلانی است.

صفاری در ادامه گفت: به منظور برخورداری از مزایای ترتیب داده شده در اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، این بیماران اعم از بیمه شدگان سایر سازمان‌های بیمه‌گر و یا افراد فاقد پوشش بیمه پایه، می‌توانند در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به آدرسbimehsalamatiranian.ir ثبت نام کنند.

وی بیان اینکه بیمه سلامت استان اصفهان یک میلیون و ۹۰۰۶ هزار نفر را تحت پوشش دارد که ۶۷ درصد از آنان رایگان بیمه شدند، اضافه کرد: شهروندان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری#۱۶۶۶* از وضعیت پوشش بیمه درمانی خود مطلع شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان عنوان کرد: امسال نیز با افزایش دوهزار میلیاردی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، روند حمایت از این بیماران با قدرت بیشتر ادامه خواهد داشت.

صفاری بیان کرد: این اداره کل با بیش از ۳۴۶ میلیارد تومان هزینه برای درمان بیماران خاص در استان اصفهان رتبه اول کشوری در حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج را در اختیار دارد.

وی در خصوص بیمه سلامت اتباع خارجی خاطر نشان کرد: اتباع خارجی در صورتی تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار می‌گیرند که مجاز باشند و نام آنها در لیست اداره کل امور اتباع باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه خدمات بیمه سلامت و صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج به‌صورت کامل الکترونیک انجام می‌شود، یادآور شد: هر فرد بیمه شده می‌تواند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از خدمات صندوق بیماران خاص و صعب العلاج استفاده کند و صندوق تا ۹۵ درصد هزینه‌های درمانی را در یک سال پرداخت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =