جشنواره

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان از برگزاری "نخستین جشنواره ملی رسانه‌ای روز بیست و پنجم" در راستای ترویج فرهنگ ایثاروشهادت خبر داد.

به گزارش ایراسین، روز بیست و پنجم آبان سال ۶۱، مردم استان اصفهان بیش از ۳۷۰ شهید را تشییع کردند و این روز بعنوان نماد وفاداری مردم، روز حماسه و از جان گذشتگی نام‌گذاری شده است.

داریوش وکیلی گفت: مقام معظم رهبری حماسه ایثار مردم اصفهان در ۲۵ آبان سال۶۱ را مصداقی از سرافرازی در آزمون الهی برشمردند و گفتند:  در آن روز عظیم، مردم اصفهان همزمان با تشییع ۳۷۰ شهید، هزاران نفر دیگر از جوانان رشید خود را راهی جبهه‌ها کردند و نماد برجسته‌ای از ایثار و سرافرازی آفریدند و از همین رو این روز با نام روز حماسه و ایثار مردم اصفهان نامگذاری شد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی رسانه‌ای روز بیست و پنجم، اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان به عنوان متولی اصلی پاسداشت حریم شهید و شهادت و بزرگداشت جایگاه و منزلت شهدا و خانواده‌هایشان در نظر دارد با رویکرد رسانه‌ای به بررسی نقش و جایگاه مردم و رزمندگان استان اصفهان در دفاع مقدس مقاومت اسلامی و مدافعان امنیت ایران اسلامی با نگاهی ویژه به ۲۵ آبان، نخستین جشنواره ملی رسانه‌ای روز بیست و پنجم را در گستره ملی برگزار کند. وی افزود: از اصحاب رسانه که فعالیت موثری در این حوزه داشته‌اند، دعوت به مشارکت فعال و برگزاری مطلوب این جشنواره می‌شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با بیان اینکه بخش مجزای آثار مردمی هم در جشنواره وجود دارد، گفت: از اقشار مردم و جوانان در عرصه فضای مجازی دعوت می‌شود آثار خود را با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اعم از عکس، دلنوشته، پادکست، فیلم کوتاه و ... به دبیرخانه جشنواره ارسال نموده تا در بخش مجزای آثار مردمی به داوری گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره ملی رسانه‌ای روز بیست و پنجم در ۴ بخش حرفه‌ای شامل سرمقاله، مصاحبه، گزارش (خبری، تحلیلی، تحقیقی و توصیفی) خبر، تیتر، عکس (خبری، گزارش تصویری) و فیلم کوتاه، بخش فضای مجازی که شامل رسانه‌های اجتماعی، نرم‌افزارهای رایانه‌ای (اپلیکیشن، لوح فشرده، بازی)، تارنماها و محتواهای دیجیتالی(وب سایت، وبلاگ، پادکست، اینفوگرافی، موشن‌گرافی) و بخش سوم بعنوان اصفهان، ایثار و شهادت با نگاه ویژه به ۲۵ آبان سال۶۱ اعلام کرد که تمامی آثار به صورت حرفه‌ای و تخصصی با نگاه آزاد به فرهنگ ایثار و شهادت در استان مورد پذیرش و ارزیابی قرار خواهد گرفت و بدون محدودیت، تمامی آثار تولید شده از ۲۵ آبان ۶۱ تا ۲۵ آبان ۹۸ قابل پذیرش است. آخرین بخش جشنواره، بخش مردمی شامل فراخوان عکس، فیلم کوتاه و در هر سه بخش حوزه فضای مجازی بدون محدودیت ارسال آثار در حوزه ایثار و شهادت اصفهان و روز ۲۵ آبان خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید یادآورشد: برگزیدگان جشنواره ملزم به ارائه اصل اثر به دبیرخانه جشنواره هستند، همچنین آثار فاقد نام نویسنده یا نام مستعار، آثار غیر مرتبط با هدف‌گذاری جشنواره پذیرفته نخواهد شد، آثار فاقد نام باید به تایید مدیر مسئول رسانه رسیده باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =